Groei echo update 2

4-12 extra groei echo gehad, en buikomvang van kleintje lag iets boven de maat.
13-12 bij vk geweest en die vond dat de gynaecoloog in het zh er even naar moest kijken. Hoe of wat het daadwerkelijk voorstaat!

14-12 in het ziekenhuis geweest voor extra controle echo omdat ze bij de groei echo vonden dat hij/zij iets of wat te grote buikomvang had.
Verloskundige van het zh weer alles opgemeten, kleintje was weer behoorlijk aan het rond spartelen en had geen zin om stil te liggen! Toch heeft ze alle metingen goed kunnen uitvoeren.
Na de meeting werd alles in een schema verwerkt en liep hij/zei iets boven gemiddelde maar niet boven de bovenste lijn. Alleen buikomvang was weer iets erboven.
Dus al met al vond zowel de verloskundige als ik het allemaal wel meevallen en zullen we een iets over gem kindje krijgen.
Maar ze wou toch even overleggen met de gynaecoloog wat haar mening erover was.

Na overleg met de gynaecoloog kwam ze terug met het bericht dat ze toch voor een inleiding gaan!
Waarschijnlijk doen ze dit als extra voorzorg maatregel. Ik ben eigenlijk 29-12 uitgerekend en dat valt lekker tussen de feestdagen in.
En omdat ze willen dat ik sowieso onder controle blijf in het zh, zien ze het waarschijnlijk niet zitten om tussen die feestdagen een inleiding te gaan doen ofzo iets!
Dus as dins moet ik bellen naar het zh of ze plek hebben voor mij. Zo ja moet ik in de namiddag er zijn. Zo niet dan kan ik de volgende dag terecht.... Dan gaan ze inwendig kijken hoe de zaken ervoor staan!
Als de baarmoedermond al "plat" is dan breken ze de vliezen en gaan ze wachten of de bevalling vanzelf opgang komt. Is de baarmoedermond nog niet "plat" dan gaan ze een balloontje inbrengen zodat ze de baarmoedermond op die manier "platter" proberen te krijgen.
Uiteindelijk kan het dan nog t/m vrijdag duren voordat de kleine er is!
Dus sowieso hebben we eind volgende week ons kleintje al in de armen... Wat eerst een thuis bevalling zou worden is nu ineens een geplande bevalling in het ziekenhuis.
Niet dat ik het erg vind hoor! Een fijne gedachten is dat we deze kerst met ons kindje gaan vieren en lekker met z'n 3tjes thuis zullen zijn!

Alle dames veel succes de komende dagen en ik zal jullie op de hoogte houden!

Groetjes Janneke

Jee, dat is me een verhaal! Fijn dat je zo positief tegenover het inleiden staat. En idd eind volgende week zijn jullie dan met z'n drietjes. Hoe fijn is dat? Wens jou nu alvast heel veel succes en laat je het nog even weten als de kleine geboren is?

Ik wens je veel succes met de bevalling. Hopelijk gaat hij voorspoedig verloopt. Ben benieuwd hoe het gaat. Wel raar om te weten dat je kleintje eerder komt. Succes.

Terug
Bovenaan