Groei echo

<p style="text-align: center;">Net weer voor controle geweest, 29+3 weken zwanger van een meisje?. Nu kon de verloskundige niet goed aan de buitenkant voelen qua groei van de baby. Volgende week groei echo. Hoefde me geen zorgen te maken, was meer uit voorzorg. Maak me toch wel iets zorgen ook al is het niet nodig volgens haar ? Zijn er meer die dit hebben gehad?? Bij de 20 weken echo was alles prima, lag iets onder gemiddeld maar nog steeds netjes binnen de lijnen.</p>

Hoihoi, 
Bij mij konden ze met 33weken niet goed voelen hoe groot de baby nou was en vonden ze dat mijn buik niet genoeg gegroeid was en heb ik dus ook een groeiecho gehad.
Ze hadden bij ons ook bij de 20echo gezegd dat het een klein kindje was, maar dat paste bij ons zeiden ze toen. Op de groeiecho bleek hij toch nog kleiner dan verwacht en ben ik overgedragen aan ziekenhuis waar ik de rest van de zwangerschap meerdere groeiecho’s heb gehad. Uiteindelijk ben ik met 37weken bevallen van een gezonde, maar kleine zoon van 2130gram. Hij is nu 9 maanden en 8,5kilo dus niks meer van te zien. Achteraf bleek dat ik een hele kleine placenta had en hij dus het laatste trimester de voedingstoffen heeft gestopt in het ontwikkeling en minder in het groeien en dat was puur pech (foutje van de natuur).
Ik heb me toen ook veel zorgen gemaakt, maar achteraf ben ik heeeel blij dat ik die groeiecho heb gehad want zo was iedereen in het ziekenhuis voorbereid op een klein kindje.
Dit hoeft voor jou natuurlijk niet het geval te zijn. Probeer je niet te druk te maken, het komt vast helemaal goed. Ze nemen het zekere voor het onzekere. En mocht het toch wel echt een te klein kindje zijn dan komt dat ook goed, kleine kindjes worden ook groot! Succes.

Volgens mij grijpen ze al snel naar een extra echo: gewoon het zekere voor het onzekere nemen, en dat is alleen maar goed! Ik heb de afgelopen weken ook 2 extra groeiecho's gehad. Dit omdat ons mannetje met 20 weken bovengemiddeld groot was, en met 32 juist ondergemiddeld leek te zijn. 2 weken later dus nog eens gekeken en alles bleek helemaal in orde :)
Als de vk zich geen zorgen maakt, zou ik dat proberen ook niet te doen! Ze vertelden bij mij ook dat het echt voor de zekerheid was, dat echo's maar losse meetpunten zijn en er bij bijzonderheden lang niet altijd iets aan de hand is.

Ik kreeg bij 37 weken een groeiecho omdat mijn dochter te klein zou zijn. Op de echo konden ze weinig zien omdat ze al zo opgevouwen lag en klaar voor de bevalling. Ik wist dus niet veel meer na de echo. 
Met precies 40 weken bevallen van een baby van 4365 gram?? Dus ik weet niet waarom ze dachten dat ze te klein was, maar dit klopte echt niet. 
Jezslf er niet te druk om maken! Ze kunnen het zo slecht voelen! Hoop voor je dat er niks aan de hand is en misschien beval je ook wel van een baby van bijna 9 pond?

Ik kreeg ook met 30 weken een extra echo. Was omdat mijn placenta laag lag. Ze schatten mijn baby toen dat ze 3 kg zou gaan wegen bij geboorte met 40 weken. Met 39+6 bevallen en mijn dochter woog 3692 gr haha! Ze kunnen op die echo's ook gewoon niet alles perfect zien en meten. Met 37 weken kreeg ik een liggingsecho en probeerden ze baby nog te meten maar het hoofd en been kregen ze niet meer gemeten. Niet teveel zorgen maken hoor! 

Terug
Bovenaan