Hoihoi,
Bij mij konden ze met 33weken niet goed voelen hoe groot de baby nou was en vonden ze dat mijn buik niet genoeg gegroeid was en heb ik dus ook een groeiecho gehad.
Ze hadden bij ons ook bij de 20echo gezegd dat het een klein kindje was, maar dat paste bij ons zeiden ze toen. Op de groeiecho bleek hij toch nog kleiner dan verwacht en ben ik overgedragen aan ziekenhuis waar ik de rest van de zwangerschap meerdere groeiecho’s heb gehad. Uiteindelijk ben ik met 37weken bevallen van een gezonde, maar kleine zoon van 2130gram. Hij is nu 9 maanden en 8,5kilo dus niks meer van te zien. Achteraf bleek dat ik een hele kleine placenta had en hij dus het laatste trimester de voedingstoffen heeft gestopt in het ontwikkeling en minder in het groeien en dat was puur pech (foutje van de natuur).
Ik heb me toen ook veel zorgen gemaakt, maar achteraf ben ik heeeel blij dat ik die groeiecho heb gehad want zo was iedereen in het ziekenhuis voorbereid op een klein kindje.
Dit hoeft voor jou natuurlijk niet het geval te zijn. Probeer je niet te druk te maken, het komt vast helemaal goed. Ze nemen het zekere voor het onzekere. En mocht het toch wel echt een te klein kindje zijn dan komt dat ook goed, kleine kindjes worden ook groot! Succes.