groei-echo

Hallo allemaal,
Ben nu 21 weken zwanger van de tweede. Mijn eerste kindje was tot ieders verbazing erg klein. 44 cm en 2540 gram, na een normale zwangerschap van 38 weken. De vk had zelfs geschat dat het kindje rond de 7 pond zou zijn!Nu komt het aan mijn kant van de familie wel voor dat kinderen wat aan de lichte kant zijn, maar zo licht en zo klein. Nu ben ik zwanger van de tweede en heb ik op eigen verzoek een groei-echo aangevraagd. Deze wordt pas in week 34 gemaakt en wel door de gynacoloog. Wie heeft dit ook gehad en kan mij er meer over vertellen ? En is in week 34 niet een beetje te laat? Wie o wie weet er meer over?

groetjes, Nicole
 
hoi nicole,
wat vreemd dat er met 34 weken pas een groeiecho wodt gemaakt ik ben zelf 18 weken zwnager van de tweede en de eerst woog maar 2615 gram en ik was 10 dagen overtijd. Daarna bleek dat mijn placenta erg klein is geweest en dat kan aanleg zijn dus nu moet ik met 20 en met 28 weken in het zh een groeiecho laten maken dus mijn inziens is het raar dat dat zo laat gebeurd.
 
Hoi Nicole,

Ik ben ook zwanger van de tweede. Mijn zoontje was 44 cm en woog 2180 gram bij een zwangerschap van 38.5 week. Ik loop nu op het ziekenhuis bij een gynacoloog omdat ze alles goed in de gaten willen houden. Ik krijg bij iedere controle een echo om de groei te bepalen. Dus ik vind ook dat dat wel erg laat is. Ik zou maar even contact met ze opnemen om te zeggen dat je eerder echo's wilt.

Succes verder.
Liefs Wendy
 
Hoi Nicole,

Meestal groeien kindjes minder hard als de placenta op raakt. Als dat het geval is, is dat meestal rond 32-34 weken. Preciese week weet ik niet hoor.

Bij mij is ook overlegd of bij de 2e zwschap een groei echo nodig zou zijn rond die tijd, omdat m'n dochter 2650 gr was (wel 50 cm). Uiteindelijk moest ik toch naar de gyn omdat er twee baby's in m'n buik zitten.

Groeten,
 
Hoi meiden,

heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik moet volgende week heen en ga het allemaal zeker ter sprake brengen. Zo heb ik in mijn omgeving weer nieuwe verhalen gehoord. Dat er in Amsterdam een nog betere en uitgebreide echo wordt gedaan dan in een gewoon ziekenhuis. Zo zie je maar als je ergens over praat, is er altijd wel iemand die er wat meer over weet. Ik laat nog wel even weten hoe het gegaan is!

Groetjes, Nicole
 
Terug
Bovenaan