Groei echo

A

Anoniem

Guest
Mijn verloskundige vindt dat mijn buik de laatste tijd niet meer zo hard is gegroeid :-( Nu wil ze dat ik een groei echo laat maken omdat ze een kleintje verwacht. Zelf vind ik mijn buik enorm, maar hij is idd de laatste weken niet echt groter geworden. Ook ben ik niet aangekomen en dat terwijl ik al 2 weken thuis zit. De meeste groeien dat extra hard en ik groei niet. Heeft er iemand een idee waarnaar ze kijken op zo'n echo en wat gebeurt er als het blijkt dat de baby idd erg klein is?

Hoi!

Ze gaan kijken hoe groot je kindje is. van kop tot kont en de hoofdomtrek. aan de hand daarvan kunnen ze kijken hoever je zwangerschap is. Ook kunnen ze de doorbloeding van de navelstreng meten om te kijken of je kleine wel genoeg bloed krijgt.

Maak je niet al te druk want als zij echt zo bezorgt is dan had ze je gelijk doorgestuurd. En je buik kan misschien wel groeien of groot zijn maar dat wil niks zeggen. Veel/weinig vruchtwater of lichaamvet.

Succes Ester

Hallo,

ik weet niet hoever je al in je zwangerschap bent. Maar als je al verder bent past je kindje niet meer helemaal inbeeld.
Ik heb zelf ook een aantal groeiecho's gehad tijdens mijn vorige zwangerschap. ze hebben toen het volgende gemeten.
Omtrek van het buikje, dat zegt het meest over het kindje.
De de beentjes (weet alleen niet meer of het onder of het  boven been werd gemeten.
Verder werd de hoofdomtrek gemeten.

heel veel succes!

Groetjes sylvia

hallo

Bedankt voor jullie reacties. Op dit moment ben ik 36 weken zwanger. Op het moment van de echo 36 weken en 5 dagen.

Wat als blijkt dat de baby te klein is?? Moet je dan bijv in het ziekenhuis bevallen??

Hoi

of je thus mag bevallen dat kan ik je niet met zekerheid zeggen. Mocht de echo gewoon goed zijn dan lijkt het mij van wel maar heb je een groeiachterstand dan zal je wel overgenomen worden door de gyn en dan moet je in het zh bevallen.

Is ie echt veels te klein dan gaan ze kijken hoe lang ze nog wacht met inleiden maar je bent nu al bijna 37 weken. Maar ik verwacht echt geen rare dingen hoor anders had je nu al een echo gehad moetn hebben.

Gewoon afwachten en doe het rustig aan!

Ester

hoi, de gyn. kan ook een bot- meting doen tijdens de echo, hieraan kunnen ze zien of de afmeting van bv. het beentje overeen komt met de zwangerschapsduur, doen ze niet in alle ziekenhuizen. succes.

Ik heb er verder geen verstand van maar wil je wel heel veel goeds wensen en hopelijk hoef je niet in het ziekenhuis te bevallen,ik ben zelf ingeleid met 41 weken en dat was niet echt zo leuk :(

succes!!

liefs, nice

ha,

De echo is achter de rug en het valt reuze mee. Er is een kleine ontwikkelingsachterstand: iets onder het gemiddelde, maar zeker niet verontrustend! De kleine uk kan gewoon geboren worden. Het hoofdje is van 37 weken en buik en benen 35.. wat ik me afvraag: zou je die verhoudingen, als ze zo blijven, kunnen zien na de geboorte? Nu maar wachten op de eerste verschijnselen van de bevalling, hopelijk duurt het nog even.

grt!!

Terug
Bovenaan