Groei echo

Ben gisteren weer na de gyn geweest en heb een groei echo gehad. De gyn was op zich goed te spreken de beeb zag er allemaal wel goed uit, maar moet maandag wel weer komen want de beeb is aan de kleine kant.
Was gisteren precies 30 weken zwanger en volgens de echo was de beeb 27 weken en 3 dagen. Moest me verder geen zorgen maken maar moet meer rusten van de gyn om zo de beeb te laten groeien...

Moet maandag ook een ctg scan laten maken en bloed laten prikken dat willen ze ook onderzoeken.
Dus maandag maar een retourtje na het ziekenhuis en daar maar weer een echo laten maken..

Liefs Yvonne

En zo blijf je bezig he.
Op zich wel goed natuurlijk dat ze het zo goed in de gaten willen houden.
Ik heb maandag ook een echo, maar dan om te kijken of de placenta nu goed ligt. En ook om de kleine op te meten.

Ow dat is hier helemaal niet joh...mijn laatste echo was de 20 weken echo.

Wel jammer want ik had graag nog even gekeken naar me kleine mannetje.

Misschien ga ik morgen een echo laten maken op de JGZ beurs maar dat hangt van de prijzen af.

Wel goed dat ze je goed in de gaten houden !
En rusten he !!!! uhm zeg ik dan zelf die heel de dag in de weer is hahaha

Groetjes Wendy

Het is ook niet standaard, alleen als je bij de gyn loopt.
Daar maken ze bij elke controle een echo, maar laten ze niet het hartje horen. Dat doen ze bij de verlosk weer wel.
Bij mij is die extra echo omdat ze bij de 20 wkn echo zagen dat de placenta niet goed lag. Dus dan krijg je bij 30 wkn nog een controle echo om te kijken of hij goed is gedraaid.

Ook als je bij de VK loopt kan het zijn dat je extra echo's krijgt. Omdat mijn twee eerste meer dan 8 pond waren, wilde ze me deze keer beter in de gaten houden. Dus met 28 en 31 weken kreeg ik op de VK-praktijk twee groeiecho's. Vooral voor controle op zwangerschapssuiker, wat op de echo zichtbaar is door een opgeblazen buik. Dat was niet het geval, dus zijn er geen extra echo's meer nodig. Eerlijk gezegd vond ik het heel leuk om twee keer extra in de buik te mogen kijken. Ik weet in ieder geval dat het weer een lang kind wordt. Bovenbeen was met lengte boven de curve en ook het hoofd is groter. Ach, bij die andere twee paste het ook!

Succes vandaag Yvonne!

Vandaag bij de vk geweest.
Morgen moet ik ook even een groeiecho laten maken en over 4 weken weer, dit ivm een hoog bmi!
Heb er bij mijn vorige zwangerschap ook eentje gehad, rond de 30 weken.

morgen ben ik 32 weken, vind het wel weer even leuk om naar ons tweede wonder te kunnen kijken!

Liefs sabina

Nou wil iedereen ff mee duimen! pffff vandaag ctg gehad, het hartje van de beeb klopt perfect en het zag er nog steeds goed uit. Maar nog steeds klein moet aankomende donderdag weer heen voor een ctg ze denken er aan dat de moederkoek niet goed genoeg meegroeid daarom nu extra controle's volg ook nog 2x heen en wat verder nog volgt.

En mocht de beeb niet goed genoeg groeien dan willen ze me opnemen nou en daar zitten we helemaal niet op te wachten. Dus luister maar goed na de gyn en heb vanmiddag maar ff heerlijk liggen slapen op de bank dat gaan we nu elke dag maar ff doen om zo tot de rust te komen en hopelijk een mooi groeiende beeb.

liefs yvonne

Terug
Bovenaan