groei echo

Was vrijdag bij de gyn geweest,en ja hoor mn bloeddruk was natuurlijk nog aan de hoge kant.
130 om 95 met medicatie.
Maar deze gyn heb ik dus vanaf het begin en is zo vage vent hahahaha ben al bekend met hogebloeddruk tijdens mn zwangerschap vorige keren kreeg ik het met 30 weken pas en nu dus al met het begin maar vorige zwangerschap werd ik met 30 weken gelijk opgenomen dus vroeg nu aan hem hoelang ik door mocht lopen met hoge bloeddruk zegt ie oow we nemen je pas op met 34 weken en je hebt hoge bloeddruk...en ik slik nu 3 pillentjes van 250 mg (kan effe niet op de naam komen) en dat dat wel 6 pillentjes kan worden..... Maar mn vorige zwangerschappen heb ik nooit 6 pillen gehad kreeg wel 3 keer per dag 500 mg en later nog een extra medicijne r bij maar mocht toen oook niet naar huis meer toe zelfs niet in de thuismonitoring.
Dus deze gyn deed er wel heel makkelijk over...
En nu moest ik een nieuwe afspraak maken over 2 weken dus dat is dan 6 mei hoorde ik bij de balie dat hij er volgede week voor het laatst is hij stopt er dus mee......dacht ook handig als ie dat even tegen mij zegt ...
Maar goed krijg dus 6 mei de gyn die ook de keizersnee van mn vorige kindje heeft gedaan dus dat ik ook wel leuk...alleen die werkt de maand mei nog voor het laatst dan gaat ie met pensioen.
ZIjn veel gynecaelogen weg gegaan het afgelopen jaar dus is echt een tekort en dan komen er nu dus wel weer 3 nieuwe bij...maar ja die ken ik allemaal niiet..... dus afwachten of ik straks bij een leuke terecht kom.....want nu is het behoorlijk ompersoonlijk en saai die afspraken sta met 10 minuten buiten en dan krijg ik wel elke keer een hele snelle echoo om te kijken of het hartje het doet en zo maar het hartje heb ik dus nog nooit gehoord met een doptone......(beetje jammer)

En nu dus 6 mei een wat uitgebreidere echo om de groei van het kindje te bekijken vanwege mn bloeddruk..... dus ben benieuwd hoe het is gegroeid en of het al een achterstand heeft.
mn eerste is met keizersnee geboren met 35 weken en 6 dagen en was 2950 gr.
mn 2e is geboren met precies 36 weken en was 2630 gram ook via een keizersnee.
deze wordt dus ook automatisch een keizersnee helaas.. met 39 weken maar de gyn had me al verteld dat ik de 39 weken waarschijnlijk niet ga halen met mn bloeddruk dus ik ga toch wel weer van 36 weken uit.

Sorry voor mn lange verhaal....
 
Jeetje wat spannend allemaal, en wat vervelend voor je!
Mijn bloeddruk komt behoorlijk in de buurt van die van jou, alleen zit ik net onder de 95 nog..
Daarom moet ik nu elke 3 weken naar de verloskundige. Hebben zij je dan die medicijnen voorgeschreven?? Dus als het zo doorgaat moet ik me ook op een eerdere bevalling voorbereiden denk ik, als ik het bij jou zo lees.
Gaat het met je kindjes wel helemaal goed allemaal nu dan?
Succes! Zeker met die warmte nu, dat helpt niet echt natuurlijk!
 
@ Lince, kim hebben ze uiteindelijk met spoed moeten halen ivm dat haar hartslag tegen de 300 slagen ging dus is ze gehaald en moes een tijdje in de couveuse,bleek dus dat ze een hartafwijking heeft. Nu heeft ze daar tot nu toe geen last meer van maar is sowieso niet levendsbedreigend.... als ze er ooit last weer van krijgt moet ze waarschijnlijk geopereerd worden en anders is er ook medicatie voor.

Milan heeft een dag langer in mn buik gezeten dan zn zus maar bj hem was mn bloeddruk zo extreem dat ie ook een stukje kleiner was maar toch deed ie het goed kon zn eigen goed op temp. houden dus mocht dat ik van IC af kwam ook op de kraamafdeling maar helaas wou hij niet meer drinken en dus is ie weer terug gegaan naar de kinderafdeling.

Heb bij milan veel stress gehad omdat ik naar huis wou naar mn dochter en zo en dat was niet verantwoord dus had zo'n heimwee en echt weken lang helemaal in de stress daar door gezeten en kreeg dus toen ook een huilbaby.

Dus dat probeer ik nu zeker anders te doen, probeer me er bij neer te leggen als ik opgenomen wordt en me rustigte houden.
En ga sowieso in het ziekenhuis mn punten vertellen waar ik de vorige keer tegen aan ben gelopen...bijvoorbeeld de airco die mocht ik niet uit zetten op mijn kamer (lag allleen die weken in het ziekenhuis) maar ik kreeg zo'n hoofdpijn door dat gezoem van die airco dat ik hem uit zette maar dat mocht i niet doen... en zo waren er wel meer dingen dat ik me niet op mn gemak voelde daar.
En sowieso kenbaar maken dat ik wel graag met iemand anders op de kamer wou..dat deden ze niet bij mij omdat ik er tot mn bevalling zou moeten blijven liggen en de andere al bijna uitgerekend waren en maar een paar dagen hoefde te blijven...maar ik heb me daar juist echt heel eenzaam gevoeld..... dus er zijn pounten die ik wel ga opnoemen daar zodat ik zo min mogelijk stress heb en krijg...

Maar mn kindjes zijn dus helemaal gezond.... en ik ben wel bang dat dit kindje nog minder zwaar zal zijn omdat ik al vanaf dt ik zwanger ben hoge bloeddruk heb maar ja hoe langer ik en de baby het vol houden hoe beter dus wie weet loop ik wel door tot 36 ...37 weken ofzo....... ik hoop er op....

(weer een lang verhaal)

en lince jij ook sterkte met je bloeddruk.....
Hoeveel weken ben je nu??
 
Terug
Bovenaan