Groei-echo

Middag,

Ik lees heel veel op internet (soms teveel en das niet goed) dat er soms groei-echos gemaakt worden, maar ik loop niet bij de VK, maar in het ziekenhuis bij de Gyn, hierover hebben ze het niet gehad en ik heb zelf net nog even gebeld, maar het is niet nodig. Heb volgende week vrijdag wel een controle afspraak, dus zal het dan ook nog eens vragen.

Maar wordt zo'n groei-echo alleen gedaan als er problemen zijn ofzo? Wellicht hebben jullie er ervaring mee.

groet
Mariska

 
Wij hebben bij de gyn. Een zogenaamde 30 weken echo ingepland gekregen ik denk dat dat hetzelfde is, want dan gaan ze ook weer meten.
Xxx
 
Nou wij hadden het ook aan de vk gevraagd of we nog een echo krijgen in het verdere verloop van de zwangerschap maar zij zei dat als er geen aanleiding voor is zoals bv groeiachterstand dat er geen echo gedaan meer wordt.
Meer weet ik er ook niet van, maar dit is wat de vk ons vertelde.
 
Ik krijg wel met 32-weken een extra echo. In eerste instantie omdat mijn BMI aan de hoge kant is en dan schijnt dat bij het protocol te horen. In tweede instantie omdat 1 niertje iets te groot is en daar moet dus even extra naar gekeken worden. Het scheelt volgens mij wel per vk (gyn weet ik niet). Bij sommige praktijken wordt met 30 weken nog een echo gemaakt om de ligging van de baby te checken.
 
Ik krijg met 30 weken ook een groeiecho en dat komt doordat mijn 2 andere kids aan de grote kant waren.
Mijn dochter was 4255 gram 54 cm en m'n zoon 4500 gram en 51 cm.
Ze zijn bang dat deze man nog groter wordt maar, ik denk zelf dat deze niet zo groot is
 
Ik loop in het ziekenhuis bij de verloskundige en week 28 ofzo, gaan ze weer kijken met de echo hoe groot etc hij dan is! Ivm inschatting geboorte gewicht. Heb met regelmaat een echo met controles. Hangt per verl af denk ik!

 
Hoi,
een groei echo krijg je alleen als daar een aanleiding voor is. Als je bijvoorbeeld maar weinig aankomt, je buik heel klein of groot blijft of dat je juist al heel zwaar bent geworden. Verder voelt de gyn en/of vk regelmatig hoe de baby ligt en dan voelen ze ook of het een groot of klein kindje is. Dat zijn aanleidingen voor een eventuele groei echo. Als je het niet krijgt, alleen maar goed!
Liefs,
mar
 
Terug
Bovenaan