Groei in laatste weken

Hallo,

ik ben momenteel bijna 36 weken zwanger van onze tweede.Gisteren hebben wij een liggingsecho gehad en de VK kon ook meteen kijken hoe groot het kindje is.
Tijdens de echo bleek (door het meten van buik, hoofd en bovenbeen) dat het nu gemiddeld is. Het is nu ongeveer 2500 gram, wat hoort bij deze tijd. Maar toch ben ik niet helemaal gerust. Mijn oudste was namelijk 4700 gram en 56 cm bij geboorte. Een behoorlijke dus. Bij hem zeiden ze ook dat hij gemiddeld zou zijn (ze hadden het toen over ongeveer 7 pond). Zaten ze naast dus en niet een beetje ook.

Ik vraag me af hoeveel baby's in de laatste weken nog groeien. Moet ik er vanuit gaan dat dit kindje ook zo groot wordt, of is die berekening van gisteren wel betrouwbaar? Op internet staat overal zo'n beetje 200 gram per week dat ze nog groeien, maar dan lijkt mij het verschil tussen onze kinderen zo groot. Kan dat?

Mijn oudste was overigens wel precies 2 weken te laat, dus daar ga ik nu ook maar weer vanuit. Scheelt dat ook nog wellicht?

Dank!

Groetjes

Ellis

Mijn zoontje was ook 4560 gram en ze zeiden ook bij verschillende echo's dat het gemiddeld zou zijn. Terwijl de verloskundige telkens zij het is een groot kind en uiteindelijk bij de bevalling was het ook zo. Totaal verkeerd ingeschat. Nu ben ik ruim 36 weken zwanger en 2 weken geleden woog het ongeveer 6 pond. De verloskundige die nu zelf deze echo maakte zei het zal nu wel rond de 7,5 8 pond zijn als het geboren word. Maar stiekem reken ik maar weer op een grote maar ik hoop niet groter dan zijn broer. We kunnen niks doen dan afwachten toch? Succes

Steijn was rond de 36 weken bijna 6 pond en ze vertelden mij dat hij in de komende weken wel 9/10 pond had kunnen worden. Iedereen was het erover eens dat het een joekel van een baby was geworden (dit is ook niet leuk, maar 10 pond pfieuw...)
Ik denk dat het moeilijk in te schatten is.. Het is verschillend per persoon en heeft ook te maken met de placenta enzo..

Ons dochtertje was 3325 gram en 48 cm bij 38 weken zwangerschap. Ons baby'tje waar we nu zwanger van zijn was bij 36,5 week al ruim 7 pond. Toch hebben ze ons verzekerd dat hij niet veel meer zal gaan groeien, waarschijnlijk rond de 8 pond bij de uitgerekende datum.

Ik weet niet wat ik moet geloven en wacht daarom maar gewoon af. Uiteraard maak je je er wel een beetje zorgen over. Volgens mij kunnen ze het ook niet altijd goed inschatten bij een echo, maar voor hetzelfde geld zitten ze bij jou wel goed.

Terug
Bovenaan