groei kindje

A

Anoniem

Guest
Misschien heel raar maar afgelopen dinsdag hebben we een echo gehad. Ik dacht dat ik zeker 10 weken zwanger was minimaal. Nu bleek dat ik 9 weken en 2 dagen zwanger ben. Nu heb ik terug zitten rekenen en dan klopt het toch echt niet met mijn laatste ongesteldheid.
En ik weet het zeker want mijn man was die week niet eens thuis en hij kan me toch echt niet bevruchten vanuit frankrijk.
heeft iemand dit ook meegemaakt? Kan het dus zijn dan mijn kindje gewoon te langzaam groeit en moet ik me zorgen maken?

Ik ben blij dat mijn man me totaal vertrouwd want je zou toch gekke dingen krijgen.
Vind het zelf heel raar en heb het eigenlijk nog nooit gehoort. Wie kan me helpen?
groetjes
Sacha die er een beetje zenuwachtig van wordt.

Hallo,

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt bij mijn eerste zwangerschap. Ik wist de exacte datum van bevruchting, omdat mijn man ook in het buitenland zat en na 6 weken thuiskwam.   De dag na thuiskomst kreeg hij een vervelende  griep, dus het moet die eerste dag geweest zijn :)
Mijn cyclus is altijd heel regelmatig, en ik voel ook altijd mijn eisprong. Dus ik was er echt wel zeker van.
Maar volgens de echo was het dus meer dan een week eerder!

Verder was er met het kindje niks aan de hand, en het is in het begin echt milimeterwerk. Dat opmeten kan soms toch zo een paar milimeter schelen volgens mij. Voor mezelf heb ik altijd die andere datum in mijn hoofd gehouden, omdat het toch ruim een week scheelde. Maar ik heb me eigenlijk nooit zorgen gemaakt over de groei van de baby door deze echo. Ik had er een paar weken later nog een, (om een andere reden hoor) en toen kwam er ook weer een andere datum uit, die veel dichter bij mijn eigen datum lag...

Pin je maar niet al te veel vast op die datum...

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes, sil
moeder van Jesse (13 mnd) en zwanger (en slapeloos) van de 2e (39 weken)

Hoi!
2 dingen waar je rekening mee moet houden. Ten eerste zijn die echo's niet heel precies en het op meten van zo'n klein vruchtje is echt milimeterweerk en die eerste week is elke milimeter van belang.Ze kunnen er dus heel goed naast zitten. Ten tweede, een eitje leeft maar 24 uur maar een zaadcel daarentegen 72 uur. Soms zit de zaadcel dus al een paar dagen te wachten voordat hij het eitje tegen komt, dat zou ook mischien een verklaring kunnen zijn waarom de bevruchting niet exact plaats vind wanneer jij denkt dat het plaats vind. Verder, wat maakt het uit? Als ze starks maar gezond en blij geboren worden.
Ik wens je een makkelijke zwangerschap toe.
Vosje (36 w)

Terug
Bovenaan