Groei P10

Ben nu 32.4 weken en het kindje is nu 30.6 weken. Een groeiachterstandje dus. Twee weken geleden was het kindje nog maar 28.5 weken. Toen zat het kindje tussen de P10 en P3. Dus het lijkt erop dat we de groeiachterstand iets gaan inlopen. Mijn buikgroei loopt op schema. Maar toch het maakt mij zo onzeker!!!

Zelf ben ik 1.63 en geboren met 2500 gram. Mijn man is 1.83 slank en had een geboortegewicht van ongeveer 3200. Beide dus niet te groot, en ook aan de kleine kant. Zijn ze nu overdreven voorzichtig? moet ik me zorgen maken? Ligt het aan de medicatie (propranolol retard en HCL) die ik slik voor mijn hartritmestoornissen?

Het kindje beweegt goed. Tuurlijk de ene dag meer dan de andere, maar alle dagen laat hij goed van zich horen.

Wat moet ik nou met deze info? Kan iemand mij even weer wat rustiger maken.... Wordt er wat verdrietig van, want kan er zo weinig mee. En ondertussen lijkt mijn man last te hebben van een prenatale depressie.....

Ondertussen heb ik al rust vanaf de 15de week en nu al ruim een maand vervelende pijn in mijn rechtervoet (ws door vocht) waardoor mijn mobiliteit erg beperkt is. Begin het behoorlijk zat te raken en vind dat niet leuk!

tja ik ben geen dokter maar bij mijn eerste zwangerschap zeiden ze dat ik een heel groot kind kreeg maar hij was 3700 gram en 52 cm dus dat viel wel mee. (dit was na een echo)

Die zwangerschap had ik nergens last van en ging ik fluitend door. ik ben nu 33 weken zwanger en heb het ook al gehad hoor. veel last van mn bekken, maagzuur onrustige benen, slapeloosheid echt heel vervelend. dus dat je er zat van bent kan ik helemaal inkomen herken het zo!

Valt het nog binnen de "normen"? tja en die vragen die je steld zal je toch echt aan je eigen arts moeten stellen.
Vast wel een geruststelling dat je het goed voelt bewegen..Maar het is wel spannend allemaal voor jullie. Vervelend dat je al vanaf week 15 last heb van je voet..
hoelang mag je nog?

Hoihoi,

Ik breek hier ff in, ben van het april-forum.
Ik heb twee zoons, bij allebei ben ik helemaal door de molen geweest, ze hadden allebei een groei-achterstand tijdens de zwangerschap.
Ik heb me best veel zorgen gemaakt, vooral bij de eerste.
Mijn eerste werd geboren met 39 weken: 3750 gram. De tweede werd 3,5 wk te vroeg geboren en was al 3500 gram. Allebei bleken ze een groter hoofd te hebben dan gemiddeld!
En dat terwijl ze bij die echo's toch ook steeds de hoogdomtrek gemeten hebben en aan de hand daarvan juist zeiden dat ze achter liepen!

Maak je niet teveel zorgen, je kunt er toch niks aan doen. Je weet nooit precies wat er uit komt, het enige wat je kunt doen is goed voor jezelf zorgen.

Succes met de laatste loodjes!

Terug
Bovenaan