Groei schedelomtrek niet oké

Hallo meiden,

Ik ben vanmorgen weer met Tim naar het cb geweest. Hij is nu alweer 14 weken, wat gaat het hard! Hij is goed gegroeid: hij weegt 6240 gram en is 60,5 cm lang! Een kleine 6 weken geleden woog ie nog 5180 gram en was hij 55,5 cm lang.
Allemaal top dus!

Alleen de groei van zijn hoofdje blijft een eind achter. Het is wel iets gegroeid, maar deze groei is niet zoals het moet zijn. Dus nu heb ik een verwijzing voor de huisarts met het verzoek door te verwijzen naar de kinderarts. A.s. vrijdag kunnen we bij de huisarts terecht, ben benieuwd wat deze zegt.

Iemand hier ervaring mee?

Gr Ingrid

Nee daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee!
Maar wat ingewikkeld... een verwijzing voor de ha voor een verwijzing voor ka, kun je je ha niet gewoon bellen dat hij een verwijzing klaarlegt?
Succes iig
Liefs

Maar goed ook dat de ha hem eerst wil zien..... die wil eerst wel eens zien waar het cb zoveel ongerustheid voor zaait. Ik zou me niet heel erg zorgen maken als hij zich verder goed ontwikkeld hoor! En is er wel iets dan is het alleen maar fijn dat de ha er al vanaf weet. Veel succes, wel jammer dat het allemaal zo lang moet duren he? Ik zou ook alvast een afspraak bij de ka maken, kan je vrijdag altijd nog afzeggen als de ha het niet nodig vind. Scheelt je weer een paar dagen dat je bij de ka eerder aan de beurt bent, hoef je je ook niet zo lang zorgen te maken ;-)
Succes en laat je weten hoe het gegaan is?

Geen te kleine schedel hier maar een nog wat afwijkende vorm. Waarschijnlijk maken ze een echo om te zien of de naden al dicht beginnen te groeien, zolang dat nog niet zo is maken de kinderartsen zich minder snel zorgen dan het cb hoor. Tenminste dat is mijn ervaring. Zou me nog niet heel veel zorgen gaan maken en ze kunnen beter een keer er teveel naar kijken dan een keer te weinig. Zolang ze er niet heel veel spoed achter zetten is het nog niet heel ernstig moet je maar denken. (ook niet schrikken als de kinderarts zegt kom nu maar gelijk, had ik namelijk ook en schrok heel hard maar ze had toen net even tijd.)

Terug
Bovenaan