Groei sprong?

Hoi meiden,

Joep is sinds gisteren enorm uit z'n doen! Hij verandert enorm... is erg druk met z'n armen en handen, hij kijkt er naar, voelt ermee, probeert dingen te grijpen... hij is echt op een ontdekkingsreis lijkt het wel. Ook kijkt hij heel anders naar dingen, neemt het echt in zich op en volgt je als je beweegt.... dit zijn natuurlijk erg mooie ontwikkelingen die er volgens mij bij horen, maar door al deze veranderingen is hij aan het eind van de dag of liever gezegd halverwege de middag tot ergens in de avond ontzettend uit z'n doen... erg huilerig en hangerig een als we hem in bed leggen begint hij binnen no time te huilen totdat er weer een van ons bij hem komt, dan stopt het meteen. Ik denk dat het een fase is maar het is wel ff pittig hoor... gelukkig ligt ie nu lekker even te slapen en heeft mama even me time ;-)

Zou dit een zogenaamde groei sprong zijn? Hebben jullie kindjes dit ook (gehad) zo rond de 7/8 weken?

Lfs,
Juutepetuutje

Geen idee, onze meid is nu 5 weken oud. Wel heeft ze een leergierig karaktertje en staat ze overal voor over en pikt ze heel snel dingen op. Dus als ze teveel prikkels krijgt (al is het maar de minste afleiding), is ze ook hangerig en huilerig, alleen dit dan de hele dag door,

Had ook ergens gelezen dat als baby's te veel prikkels binnen krijgen, ze juist aan het einde van de dag huilerig zijn. Dan zijn ze te moe, van alle indrukken.

Dat is ook vermoeiend voor zo'n kleine als die de wereld gaat verkennen.

Misschien heb je er wat aan?

Sprongetjes schijnen rond de 6 weken te zijn, maar ik geloof er niet in. Wel is mijn ervaring dat ze zo tegen de avond allemaal wat huilerig zijn. De oudste heeft dat nog en is nu 16,5 maand.

Lastig dat ie zo uit zn doen is! Ik vind het altijd zo sneu als Max overprikkeld is. Dan weet ie gewoon niet wat ie met zichzelf aanmoet ofzo. Hij heeft het sprongetje nog niet gehad (gisteren 6 weken). Maar klinkt inderdaad of Joep dat nu wel heeft.
Aan de andere kant ook supergaaf om te zien hoe snel ze leren en groeien toch?
Geniet daarvan en sterkte (voor jullie allebei) met de onrust!

't is zeker gaaf dikzak, ik geniet er met volle teugen van!!! Vooral die nieuwe geluidjes zijn leuk en het contact wat je met hem kan maken... hij reageert echt, je kan zelfs een soort "gesprekje" met hem voeren ;-) super schattig!!!

Hoop voor hem dat hij het zelf binnenkort ook allemaal weer een beetje snapt en weer een beetje rustig wordt! Vind het overigens helemaal niet erg als hij aan het eind van de dag een beetje huilerig is hoor... dat hoort er nou eenmaal bij, ik ben aan het eind van de dag ook moe ;-)

Bedankt voor jullie reacties!

Terug
Bovenaan