Groei van buik

<p>Hallo dames! Ik had is een vraag. Hoe groeit jullie buik? Ik ben nu 16+1 weken zwanger en mijn buik lijkt alleen echt op een zwangerschap buik als ik sta </p><p>Ik ben er best wel onzeker over</p>

Ik hoor zó vaak dat vrouwen, soms tot wel 25/30 weken, nauwelijks zwanger lijken. Dus nee, maak je maar echt vooral geen zorgen! Het ligt aan je bouw en de ligging van je baby.
Persoonlijk bij mij wel iets anders, ook 16 weken maar van een tweeling, dus valt niet te missen. ;)

kim-keertwee Ik ben er af en toe heel onzeker over. Ik heb vrijdag een echo en dan weet ik wat het word. Denk ook dat ik bang ben dat het nog misgaat. 
Dat lijkt me zeker niet te missen nee als je een tweeling krijgt spannend zeg! 

Denk dat mijn buik vanaf 16 weken pas begon te groeien. Nu in een paar weken tijd flinke buik gekregen, nu 22 weken. Ineens zien ze het ook op werk, toch wel leuk inderdaad. Was eerst ook beetje onzeker want voelde me bij de zwangerschapsyoga dan echt te dun ofzo haha. Maar het is inderdaad bij iedereen anders! En het heeft ook zo zn voordelen,  ben nu veel kortademiger geworden bijvoorbeeld. Het komt vanzelf! En het heeft in ieder geval niks te maken met wat er daar binnen in gebeurt! 

Momenteel 21 week zwanger en nog steeds een klein buikje, elke keer dacht ik ook: ach met 20 week zal ik wel een echte buik hebben, maar je ziet het wel, maar hoor vaak dat ik een kleine buik heb, soms best irritant!
Maakte mij er ook wel eens druk om, maar de baby groeide goed, 1ste kindje duurt het zowiezo langer bij de meesten.
en inderdaad elke lichaamsbouw is anders. Ik heb trouwens van mezelf een platte buik, dus dacht daardoor het ook eerder te zien haha. 
Ach buik zit nog niet in de weg, zo moeten we het maar positief bekijken?

Hoi!
Zolang de vk zegt dat je baby goed groeit moet je niet drukmaken over hoe groot je buik is of gaat worden. Ik voelde mij ook onzeker. Mijn buik ging echt pas na 28 weken echt groeien en hij is nog steeds bescheiden. Ik ben nu 39+3 en pas gewoon mijn eigen shirts en truien nog. Als ik zeg dat ik elk moment kan bevallen denken mensen dat ik pas op 6/7 maanden zit.  Het is lastig, weet er alles van maar moet zeggen.. ben nu zover en kan alles nog zelf, hij zit niet echt in de weg. 

Ik voel het juist andersom. Ik ben 16 weken vandaag en ik vind dat mijn buik veel te snel groeit, en het is er écht maar 1tje! Ik begreep dat het echter ook erfelijk is en mijn moeder had hetzelfde. Ze had lang (tussen 12-20 weken) hetzelfde formaat buik en pas daarna ging het langzaamaan wat meer groeien terwijl ze dus met 12 weken als een flinke buik had. Iedere zwangerschap is dus echt anders. Enige voordeel dat ik nu heb is dat mensen voor me opstaan in een overvolle metro tijdens de spits ;-)

Terug
Bovenaan