Groei

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!..
ik vroeg mij af, kan je door je buik, zien of je baby goed groeit , of niet?
ik heb een klein buikje , en maak me dus zorgen .. ik moet dinsdag naar de verloskundige .. en ik ben dus zo bang dat ze zeggen dat hij helemaal niet goed groeit ..
zit misschien tussen mijn oren .. enzo .. maar toch bang!...
veel liefs Joy

Joy,

Nee, volgens mijn VK (en de boeken + internet)  kan je niet aan de grote van je buik zien of je baby goed groeid.
Uit een grote buik kan een heel klein kindje komen. Je buik kan bijv. ook zo groot zijn door veel vruchtwater. En uit een klein buikje kan een grote baby komen.
Een baby kan ook heel diep in je buik liggen waardoor je buik klein(er) blijft.
Het ligt er ook nog aan of het je 1ste is of niet. Bij de 1ste is alles nog strak en bij de 2de of 3de is alles al uitgerekt door een vorig kindje waardoor je dus sneller dik wordt.
Ook ligt het een beetje aan je eigen bouw denk ik.
Ik ben heel slank (mt 36) van mezelf en zwanger van de 1ste en ik heb ook een heel beschaafd buikje.
Mensen die niet weten hoever ik in de zwangerschap ben denken dat ik op de helft ben ongeveer. Als ik ze dan vertel dat ik al 34 wkn (sinds vandaag) dan zijn ze heel erg verbaasd over mijn buik formaat.
Toch doet de kleine het goed. Hij/zij ligt qua groei iets onder het gemiddelde en de VK gokt op een 5 -6 ponder.
Ik ga geen grote buik krijgen maar ik heb vandaag mijn laatste werkdag gehad en ik denk dat ik nu ik rust ga krijgen toch wel een eind ga groeien.

Ik hoop dat je VK je gerust kan stellen volgende week. En als ze het niet vertrouwen wordt je altijd doorgestuurd naar het zh voor een groei echo.

Kruimel

Hoi Joy

Ook ik heb een heel klein buikje waar ik mij vaak zorgen om maakte. Maar nu moet ik vanwege hoge suikers om de twee weken voor een echo en nou blijkt dat ons kindje zelfs voor loopt op de groei! Terwijl mensen bijna dagelijks opmerkingen maken van "waar zit dat kind" en "goh jij zal je wel lichamelijk nog prima voelen" Maar er zit dus wel degelijk in flink kind in.
Dus ik zou zeggen maak je geen zorgen!

groetjes
35+2 weken

Hallo

Oook hier een aankomende moeder met nog weinig buik. Je zou mij ook geen 36 weken geven hoor. Maar volgens de verloskundige voelde ze mooi op groei. Ik denk dat je jezelf er niet zoveel zorgen over hoeft te maken hoor. Wel beter voor je huid trouwens  Rekt het tenminste ook niet zover uit. Heb tot nu toe alleen maar striea aan de ijkantop mijn heupen, maar had ik ook al daar. Nu alleen wat rode plekjes erbij helaas.

Groetjes Marian

Ha Joy,

Wat ben ik blij met je onderwerp. Je zag het bij mij al heel snel (week 12/13) maar nu word  ik helemaal stapelgek  van mensen die het steeds maar over mijn "keurige buikje" hebben of verbaasd zijn als ik zeg dat ik ruim 7 maanden zwanger ben. Op een of andere manier is het geen compliment meer als iedereen het zegt, en inmiddels reden tot een hoop onzekerheid.  

Ik moet woensdag weer naar de VK, en alhoewel zij ruim twee weken terug tevreden was, ga ik het toch nog even navragen. Ik weet wel dat het helemaal niets hoeft te betekenen, maar idd bij zo'n eerste ben je (ik tenminste) toch al onzeker. Ik werk in het onderwijs en zit al sinds week 25 thuis, dus flink uitdijen nadat je stopt met werken is bij mij ook wel meegevallen. Ben iig blij te horen dat ik niet de enige ben met zo'n "keurig buikje"....  

groetjes,
Hope74

Ik groeide altijd erg snel. vanaf week 9 kon ik al niet in mijn eigen broeken maar moest ik zwangerschapskleding aan. Toen ik 6 maand zwanger was vroegen mensen aan mij of ik al bijna uitgerekend was . Ik heb toen ook bij de VK dit aangegeven en zij vertelde mij dat je nooit aan een buik kunt zien hoever je bent. De een draagt de beeb voor zich, in zich of rond om. Het heeft met je figuur, je bouw en alles te maken. Ik had door mijn 1e zwangerschap ook niet zulke geweldige buikspieren meer wat ook  extra buik reslutaten opleverde. Rond de 7e maand bleef mijn buik even stil staan qua groei en nu krijg ik allemaal complimenten qua zeer mooie buik !  
Het schijnt dus dat je niet aan de buik kunt zien of de beeb goed groeit of niet. Mijn beeb ligt qua groei iets onder het gemiddelde hebben ze afgelopen woensdag kunnen zien (vind ik ook helemaal niet erg) maar ik heb wel een heuse vooruitstekende buik.

Alleen de VK kan dit dus voelen hoe groot de beeb is.

Monique

Terug
Bovenaan