Groeiachterstand 20 weken echo

Hoi allemaal,

hier mijn verhaal over een baby met groeiachterstand op de 20 weken echo...

Even zo een appje om alles uit te leggen. Want gaat niet zo goed met de baby.

Woensdag 20-weken echo gehad.  Kind algeheel gezond en compleet (5 vingers, alle organen zijn er, hartje doet 't goed etc..).

Maar het loopt zeker 2 weken achter in groei, hersenen zijn wel juiste groei maar de rest van de ledematen, hoofd, buik allemaal niet.

Doorverwezen naar het ziekenhuis.

Donderdag in het VU uitgebreide echo gehad. Kindje is inderdaad veel te klein. Echo's lieten verder geen afwijkingen zien in organen of hart. Ze hebben vandaag bloed afgenomen bij zowel Mijn man als bij mij om afwijkingen te kunnen concluderen op al onze 46 chromosomen (DNA). Dit noemen ze een Array-onderzoek. Daarnaast hebben ze ook een vruchtwaterpunctie gedaan. Hiermee wordt er gekeken of het kindje een virus heeft opgelopen of een chromosoom afwijking of iets dergelijks heeft.

Over 2 weken wordt er een nieuwe echo gemaakt om de groei weer te meten.

Voeding vanuit placenta is sowieso niet goed = rust en hopelijk uitzitten tot 30 weken. Bij 26 weken MOET het 500 gram zijn anders.....

Echter, de vraag blijft nu dan nog: hoe groot zijn de opgelopen achterstanden dan en heeft het wel een gelukkig leven?

Daarnaast moet ik per direct stoppen met werken en bedrust.

Algeheel gezien: slecht nieuws dus maar we kunnen pas uitsluitsel geven over 2 weken. En anders over 4 weken. Dan zijn we 24 weken onderweg en moet er misschien wel een heftige beslissing genomen worden.

Allemaal niet zo leuk dus...

iemand bekend met zo een situatie? En hoe is dat afgelopen? Ook op lange termijn?

Ik zou je vooral niet te druk maken. Goed rust nemen is goed voor je baby. Bij ons zijden ze ons dat onze baby te klein was. Ik was zelf niet zo zwaar bij mijn geboorte. Uiteindelijk was onze dochter 50,5 cm en 3490 gram. Ze kunnen het vaak niet goed zien. En ook is jullie baby wel wat klein zolang alle organen er zijn en alle ledematen er zijn komt het goed. De lengte en gewicht komt na de geboorte wel aan.

Bij ons kwamen ze er bij 36 weken achter dat onze dochter groeiachterstand had. Ze lag in stuit en zou voor een draaipoging naar het ziekenhuis. De gynaecoloog maakte een echo en kwam er zo achter dat ze de groei had van 31 weken i.p.v. 36 weken.

Had met 36 weken net verlof en moest gelijk in de rust.

Ze is gehaald met een keizersnede met 38 weken. Ze woog 2720 gram en was 46 cm. Opzich een kleintje, maar niet té klein. Het viel allemaal reuze mee en ze groeit als kool nu! :)

<p>Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het is afgelopen. Wij zitten ook in precies dezelfde situatie. Alsof ik ons verhaal lees.</p><p>En hoe gaat het bij jou, Debby van der Put?</p><p>Ik hoor heel graag van jullie. Ik kan zo weinig informatie vinden op het net.</p><p>Sterkte! Marije</p><p> </p>

Terug
Bovenaan