groeiachterstand bij bijna 35 weken

Hallo allemaal,

Ben vanmorgen naar de vk geweest en alles was goed behalve dat onze baby niet gegroeit was in de afgelopen weken. De vorige keer was mijn buik 29 cm en nu zelfs maar 28 cm. Het rare vind ik wel dat mijn baarmoeder wel gewoon volgens het boekje gegroeit is.
Moet morgen voor een groeiecho naar het ziekenhuis en heb daarna direct een afspraak met een gyn.
Dit is ons derde kindje en onze andere twee waren ook niet heel groot (3030 gr.en 3080 gr.) bij de geboorte maar ook niet te klein.

Ondanks dat het allemaal mee kan vallen maak ik me toch wel een beetje zorgen.
Is er iemand die dit ook het meegemaakt en hoe is dit bij jullie afgelopen?
Bloeddruk e.d. was allemaal goed.

Groetjes, Anne
 
hoi anne,

bij ons was het bij de eerste zo dat esmee al vanaf het begin een 'groeiachterstand;' had. alleen bij de 12 weken was ze keurig op lengte, dus vandaar dat ze het niet aangepast hebben. maar bij elke controle bleek ze toch een weekje jonger te zijn. achteraf daardoor wel een weekje langer zwangerschapsverlof gehad.
ik denk dat het ook wel een beetje aan het meten ligt. succes morgen.
 
Ik ben in mijn tweede zwangerschap met spoed doorgestuurd naar de gyn omdat mijn baarmoeder ook niet gegroeit was. Het bleek dat er helemaal niets mis was met het kindje, het was alleen anders gaan liggen in mijn baarmoeder waardoor het leek alsof die niet gegroeit was. De gyn vroeg me zelfs wat ik kwam doen omdat alles toch goed was (bloeddruk, hartje etc.) Het liep dus met een sisser af maar ik heb me wel behoorlijk zorgen gemaakt toen.
 
Oh das wel schrikken ja, onze kleine ligt ook een weekje achter in het begin.. maar daar zeggen ze nu niets over. Met de 20w echo was het ook wel te zien op de metingen maar ze zei er niets over. Hij groeit elke week gewoon goed. Ze waren allen met de termijn niet zeker van de datum eerst 10 dagen verschil en later 7. Dus als het een weekje later komt kan het gewoon optijd zijn.
We zien het wel... gelukkig kan de gyn er ff naar kijken toch? Blijft altijd spannend allemaal!

Hopelijk is alles oke met je kindje
 
Gisteren naar de gyn geweest en een groeiecho gehad. De omtrek van het hoofdje en het buikje kwamen precies overeen met de zwangerschapsduur alleen het bovenbeentje loopt 4 weken achter. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Nu moeten we disdag terug voor een uitgebreide echo en gaan ze alle ledematen opmeten en de ribbetjes e.d.
Waarschijnlijk is het een erfelijkheids kwestie en komt er dus verder niks uit.
Natuurlijk gaan we daar vanuit omdat een neefje ook iets kortere beentjes heeft.
Al ben ik wel blij als we dinsdag de echo hebben gehad.

Bedankt voor jullie reacties!!
 
Terug
Bovenaan