groeiachterstand, maar niet opgenomen in het ziekenhuis?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
De gynaecoloog heeft een groeiachterstand (van ongeveer 3/4 wkn) geconstateerd bij mijn kindje (36 weken zwanger), maar ik krijg alleen volgende week nog een echo om de placenta en navelstreng te onderzoeken. Waarom wordt ik niet opgenomen in het ziekenhuis om het kindje in de gaten te houden (CTG of iets dergelijks?). Ook wordt mij niet eens geadviseerd om rust te nemen (doe ik zelf nu maar)
Wie heeft dit ook meegemaakt?

Hoi, ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee.
Maar je bent al heel ver zwanger. Misschien is dat de reden dat je niet bent opgenomen. Je kindje is wel af,maar heel klein. In elk geval is het voor je kindje niet  levensbedreigend als het nu geboren zou worden. Ik zou wel als ik jou was, de vragen voroleggen aan de gyn. Bel morgen even op, hij/zij kan jou het beste uitleggen waarom je niet wordt opgenomen of zo.
Hee, en rust nemen is altijd goed als je zo ver zwanger bent!
Sterkte,
Patricia

Hoihoi,

Bij mij kwamen ze er pas bij 38W achter. Toen ben ik wel gelijk opgenomen, maar bij mij was ook al het vruchtwater weg, maar geen gebroken vliezen.  Ik kreeg toen dagelijks een CTG en heb nog 2 echo's gehad. Met 39W is hij geboren met een gewicht van 2650 en een lengte van 47cm. Bij mij op de kamer lag nog een andere vrouw, haar baby was ook te klein. Zij mocht op een goed moment ook weer naar huis om daar de bevalling af te wachten. Zij was toen 37W.

Maar ik zou morgen lekker bellen hoor naar je gyn. Hij heeft er vast een goede reden voor en in het ziekenhuis liggen is ook geen gezelligheid.

Groetjes Willemijn