groeiachterstand van 4 wk

Vandaag een een groeiecho gehad met 33,4 wk zwanger.
Helaas was niet alles zoals t hoorde, vooral het buikje was behoorlijk aan de kleine kant namelijk 29,2 weken dus.
Ben meteen overgedragen aan de gyn en heb donderdagochtend een afspraak voor een echo en ctg en een gesprek.
Voorlopig moet ik rust houden en afwachten wat er donderdag gezegd wordt. Het kan zijn dat ik opgenomen ga worden in het ziekenhuis en volledig bedrust opgedragen krijg. Dus hoop t niet iig!
Voel me behoorlijk schuldig omdat ik zelf zo ontzettend druk ben geweest en veel nare dingen heb meegemaakt..
Hopelijk helpt de rust goed en kan het kleine meisje iig tot 38 weekjes ongestoord doorgroeien in mijn buik...

Zo ff mn verhaal kwijt...

Liefs Ilona

Dat is wel even schrikken zeg! Voel je niet schuldig, daar help je de beeb niet mee. Ga maar lekker rustig aan doen en laat je lekker verwennen. Ik zal voor je duimen donderdag!

Jeetje, dat is inderdaad schrikken. Misschien dat het helpt, mijn vriend was een dismatuur toen hij werd geboren met een groeiachterstand van 6 weken. En ik kan je verzekeren dat hij het meer dan goed heeft gemaakt. De bierbuik noemt hij liefkozend “Hollandse Welvaart”. Maar voor nu maar gewoon rustig aan doen en de baby zo lang mogelijk bij je houden. En hopelijk donderdag wat beter nieuws.

je zal wel zijn geschrokken van dat nieuws!
Maar ondanks de groei achterstand maakt de kleine het wel goed of ook dat niet?
Heel erg veel sterkte a.s. donderdag! En doe het tot donderdag alvast rustig aan

Ons kindje had een groeiachterstand bij t hoofdje met de 30 weken echo en 4 weken later lag ze op schema..ik blijf erbij dat t ook erg ligt aan degene die de echo maakt en alles opmeet.

Kan me wel voorstellen dat je schrikt hoor, maar geen een baby is hetzelfde qua afmetingen...waren t hoofdje en de beentjes wel groot genoeg??

Sterkte donderdag enne ik heb al in t ziekenhuis gelegen, is me reuze meegevallen hoor...

Allemaal bedankt voor de lieve berichten..
Donderdagochtend krijgen we meerdere onderzoeken, juist om te kijken of de kleine het verder wel goed heeft in mijn buik.
Er werd gister al gesproken over de baby eerder laten komen als blijkt dat de groei stilstaat.
Bij de 20 wk echo was er al een groeiachterstand bij het hoofdje en buikje te zien, maar nog niet zorgwekkend.
De echoscopiste gaf toen al aan dat ik nog wel voor een groeiecho terug moest komen verder in de zwangerschap.
Nu was het volgens haar wel zorgwekkend en het is voor mij ook niet heel verrassend als je weet wat ik de laste 8 weken heb doorgemaakt.
Zoveel stress is voor niemand gezond, laat staan voor
Een zwangere vrouw. Dus hoop stiekem maar dat dat ook de oorzaak is en niet een of andere aangeboren afwijking.
Zal echt blij zijn als mn meisje gezond op mn buik ligt..

Liefs Ilona

Terug
Bovenaan