Groeiachterstand, weinig vruchtwater

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik kom net thuis van een zeer teleurstellende 20 weken echo (ben nu 21 weken en 3 dagen zwanger). Volgens de echografiste is de baby klein en ligt tegen de ondergrens aan. Nu is dit op zich niet zo'n ramp, maar het vruchwater is ook wat weinig. Ze gaat vandaag de vk bellen om te zien wat er nu moet gebeuren.

Zijn er (a.s.)  moeders die dit herkennen? Ik maak me toch een klein beetje zorgen.

hoi,

ik wens je veel sterkte en hoop op een goede uitslag

veel geluk toegewenst

groetjes moekje

Hoi,
Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet wel dat ze het snel weer in kunnen lopen. Ons kindje liep een week achter en een week later ineens een paar dagen voor. Er is altijd een marge van een week. Wel fijn dat er even iemand anders naar kijkt.
Sterkte!
lfs ing

Hoi allemaal,

Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik ben een beetje bijgekomen en nu ik er over nadenk, ben ik wel blij dat we het weten. De baby is super gezond, alleen een beetje een ukkie. Over 10 - 14 dagen moet ik naar het ziekenhuis voor een uitgebreide echo. Ze zullen dan gaan kijken of de baby sinds vandaag goed gegroeid is en daarna zal ik ongetwijfeld op controle moeten blijven, ook ivm het vruchtwater.

Toen ik mijn moeder vanmiddag belde, vertelde die mij dat zij precies hetzelfde had bij haar eerste zwangerschap. En ook toen ze in verwachting was van mij, bleef ik aan de kleine kant. En ook mijn zus had bij de eerste een wat kleine baby. Een hoop gedokter, onderzoeken, wekenlange opnames in het ziekenhuis, vroegtijdige ingeleidde bevallingen, maar wel met gezonde kindertjes als eindresultaat. En daar gaat het dan toch om?

hallo,
Ook ik heb gister vervelend nieuws gehad. Ik ben 18 weken zwanger en na een punctie bijna al het vruchtwater verloren. Nu 3 weken later is het vruchtwater wel weer bijgekomen, maar nog lang niet genoeg maar blijkt ons kindje een groeiachterstand van 2 weken te hebben.
De dokter kon de organen nog niet zien, ik moet de 23e terug.
Dan krijgen we te horen of ze wat gegroeid is en of er geen problemen met de organen zijn.....
De punctie uitslag was goed, lekker ironisch  

Terug
Bovenaan