Groeiachterstand

<p>Hoi allemaal, </p><p>mij ben nu 27 weken in verwachting van een tweeling. Nu is het zo dat eentje een beetje achter blijft, zit tegen de ondergrens aan. Eerder nog net wat daaronder. Ze groeit nog wel in een lijntje, maar het is eigenlijk de bedoeling dat ze een groeispurt gaat maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik er zelf aan doen om ervoor te zorgen dat ik de groei iig niet tegen ga? Ik ga al in gesprek om te minderen met werken. </p>

Ik heb wel ervaring met een klein kindje, maar dat was geen tweeling. Bij mij zat hij ook op de ondergrens, dus allemaal controles gehad bij de gynaecoloog. Hij bleef wel op zijn eigen lijn doorgroeien, dus kon ik weer terug naar mijn verloskundige.
Mijn zoontje maakte zijn groeispurt pas toen hij geboren was, na 1 maand zat hij precies op het gemiddelde!
vooral niet teveel zorgen maken, zolang er een stijgende lijn zichtbaar blijft moet het goed zijn toch! En inderdaad lekker rustig aan doen waar dat mogelijk is. Geniet er nog maar van!

Ik volg even. Gisteren erachter gekomen dat ik in verwachting ben van een tweeling (8 weken) maar een kindje loopt een week achter qua groei.

Ik volg even. Gisteren erachter gekomen dat ik in verwachting ben van een tweeling (8 weken) maar een kindje loopt een week achter qua groei.

Mijn schoonzus kwam er met 20 welen achter dat de baby niet goed groeide. Vanaf toen gelijk halve dagen gaan werken en na een week helemaal gestopt. 
Zij heeft dus zegmaar vanaf 20 weken bijna volledige rust genomen en toen is de baby echt gaan groeien! 

Dankjewel allemaal. Ik ga nu ook minderen met werken. Nog maar 10uur zal ik aan het werk zijn in de week, dus ik hoop door meer rust te nemen ook dat ons meisje nu goed gaat groeien! ?

Terug
Bovenaan