groeiachterstand

Hallo,
Ik ben mama fenna en ben nu 31+4 wkn zwanger. Gisteren waren we op controle bij de gyn en kregen we van te voren eerst een echo. Alles zag er goed uit, echter het blijkt dat ons kindje een groei achterstand heeft. Normaal zou onze kleine nu rond de 1800 gram moeten wegen maar het weegt nu 1169 gram!! Zelf ben ik ook goed ziek geweest en mede daardoor zou het kunnen dat de kleine nu wat achterloopt.
We hebben nog een ctg gehad en ook deze was heel goed. De kleine beweegt zeer veel en is ook erg aktief. Het ligt wel in volkomen stuitligging.

Nu is mijn vraag: Zijn er welke onder jullie waarvan het kindje ook een groeiachterstand had en waarbij het na de bevalling reuze meeviel?

We maken ons toch wel zorgen, ik doe het al rustig aan. Ook de gyn zei dat ik niet meer kan doen, dan wat ik nu doe.

Groetjes MF

Hallo,
Ook bij ons werd een groeiachterstand geconstateerd, alleen in de 37e week van de zwangerschap. Ik voelde de baby gewoon te weinig bewegen, bij de vk werd een echo gemaakt en die contateerde nog zeer weinig vruchtwater en een placenta die klaar was met zijn werk (was aan het verkalken, waardoor er weinig voeding meer vandaan kwam), we werden dezelfde dag nog doorgestuurd naar de gyn.
Ook deze contateerde hetzelfde en er werd een groeiecho gemaakt. Uit deze echo bleek dat onze zoon geen 3350 gram woog zoals dit bij 37 weken ongeveer is, maar 2100 gram.
Uit eindelijk hebben we om de drie dagen een CTG gehad en rond de uitgerekende datum in de bevalling ingeleid omdat de hartslag wat meer omlaag ging.
Gelukkig viel alles mee, na een snelle bevalling (eigenlijk hebben ze alleen de vliezen gebroken en kwamen de weeen spontaal op gang) werd onze zoon geboren. En z'n gewicht??? 3050 gram!!!
Dat viel dus reuze mee, wel een kleintje vergeleken met onze dochter, die 3815 gram was, maar hij mocht wel dezelfde dag mee naar huis.
groetjes Lenje

Hoi Mamma Fenna,

Nou maak je maar niet druk hoor dat groeit die kleine nog wel bij hoor. Ben tijdens mijn erste zwangerschap ook behoorlijk ziek geweest flinke griep. Ook hebben ze tegen mij gezegt dat het niet zo'n grote baby zou worden NOU MIS GEDACHT DUS.

Er kwam een zoon uit van 3985 gram en 57 centimeter lang. Dus echt geen kleintje. De gynecoloog heeft er ook smakelijk om gelachen ze hadden nog nooit zo'n lang kind gezien hahahahaha.Er kwam geen eind aan.
Je lichaam heeft gewoon de energie zelf nodig gehad om weer beter te worden en misschien met een combinatie dat je kind even niet gegroeid is kan het lijken alsof je kind een groeiachterstand heeft maar misschien als je de volgende keer gaat ligt die kleine misschien wel weer bijna op het goede gewicht.

Nou ga nog lekker genieten van je laatste paar weekjes en ontspannen maar

dikke kus van Leonie

hallo Leonie,

Dat stelt me tenminste geruster. NIet dat ik nu zo een groot kindje wil opeens hahaha. Maar dat zal ook wel niet, wij zijn zelf niet een van de grootsten. ben zelf maar 1.60 en mijn man is 1.75.

Heb een longonsteking gehad en ja daar ben ik goed ziek van geweest. Gelukkig gaat het nu een stuk beter, wel nog dood en dood moe en hoesten. ZOlang ik de kleine goed blijf voelen, maak ik me niet zo heel druk meer.

We zullen wel zien,
bedankt voor je geruststellende woorden.

Liefs MF

Terug
Bovenaan