<p>Beste moeders / toekomstige moeders,</p><p> </p><p>ik ben nu 33 weken zwanger van ons tweede kindje. Ivm ondergewicht kreeg ik 2x een groeiecho. De eerste heb ik gehad met 29w 5 dagen en die was perfect de baby werd geschat op 3600 gram als die geboren zou worden </p><p>tweede echo heb ik gehad met 32 w 5 d en toen werd de baby op 3300 gram geschat zijn hoofdje groeit over de gemiddelde , buikje onder de gemiddelde en de been botje precies gemiddeld. <br /><br /></p><p>de verloskundige heeft de buikje aantal keer op gemeten en daar kwam uit dat die op een meting van 31 w 2 d zit. Zij heeft aangegeven dat ze zicht er geen zorgen over maakt en dat die gewoon goed groeit. <br /><br /></p><p>ik maak me hier wel erg zorgen om ik heb een aantal dingen op het internet gelezen dat de placenta niet goed zou werken maar de verloskdunige gaf aan dat mijn placenta normaal was. <br /><br /></p><p>heeft iemand dit ook gehad eerste echo goed en tweede echo toch een afwijking maar voor de rest niks mee gedaan ? Ik maak me echt zorgen dat de baby niet goed groeit. En vooral omdat onze meisje echt een flinke baby was voor ons doen dan. Meestal zijn jongetjes dan 200 gram zwaarder als ik het goed heb</p><p>Alvast bedankt voor de reacties</p><p> </p>