groeicurve & eten

Mijn dochter, 16 mnd, is vanaf dag 1 een "probleem" eter geweest. Had eerst reflux, waar ze met medicijnen en aangepaste voeding over heen is gegroeid ( ten minste het spugen, slikken, etc) is gestopt. Ook nu ze gewoon vast voedsel krijgt blijft het lastig. Ze eet erg weinig en wanneer ze maar ergens last van heeft stopt ze vrij snel bijna helemaal met drinken & eten. Op zich, zijn we hier nu wel aan gewend, ze zal geen reus worden waarschijnlijk. En op advies van de KI geven we haar sneller een zetpil dan dat je normaal zou doen bij een kind. Om het een beetje kort te houden; toen ik ongeveer vier weken geleden bij het CB was bleek dat haar gewicht op de curve weer aan het dalen was. Om het in te gaten te houden ben ik vandaag weer wezen wegen. Nu was ze wel wat aan het aankomen, maar was ze weer gestopt met de lengte. Dit is in de curve vaak te zien; ze komt aan en stopt dan in de lengte en vice versa. Is dit voor iemand herkenbaar en/of weet iemand wat zo'n schommelende curve kan betekenen?
Alvast bedankt. Groetjes Judith
 
Een kind kan niet alles tegelijk, het is of aankomen of groeien en dus alle energie daarin steken, zeker bij kinderen die minder/moeilijk eten. Hebben ze dat niet gezegd bij het CB?

Verder vroeg ik me af, staan jullie onder controle van een kinderarts. Of bedoel je daarmee KI?
Het zoontje van mijn vriendin is vergelijkbaar verhaal. Altijd een lastige eter geweest en is ook een paar keer opgenomen geweest in het zkh hierom. Ook reflux etc.
Hij is nu bijna 4 en blijft eten heel moeilijk vinden en blijft daardoor achter in groei en gewicht. Zij hebben in overleg met de kinderarts besloten om tijdelijk een neussonde te nemen. Hij krijgt hierdoor 's nachts sondevoeding waardoor hij in ieder geval genoeg binnen krijgt en dus ook weer beter groeit en aankomt.

Ga er vanuit dat het altijd een issu zal blijven en zo gauw er bijvoorbeeld (gezonde) stress, ziekte, is zal ze meteen daarin vervallen.
 
Op deze leeftijd is het niet raar dat ze wat afvalt of weinig groeit. Ze zijn heel actief. Mijn zoontje is een maand ouder maar ook niet gegroeid de laatste 2 maanden.
 
Bedankt moeders voor de reactie's. Femmamma; met KI bedoelde ik inderdaad kinderarts. Daar hoeft ze niet meer heen. Tenzij het beeld verandert natuurlijk. Je hebt gelijk, waar schijnlijk zal het eten etc. haar zwakke punt blijven.
We blijven gewoon allert, zolang ze gewoon verder goed ontwikkeld is het in orde.
 
Terug
Bovenaan