groeicurve

Hai allemaal,
Ik ben vanmorgen met Liv naar het bureau geweest, tweede keer prikjes dus ze slaapt nu als een roosje. Volgens de arts was ze voldoende aangekomen en zowel lengte als gewicht zijn goed in verhouding, procies op het gemiddelde. Ik wilde een en ander van Liv goed kunnen vergelijken met de gegevens van Max en ben op zoek gegaan naar een groeicurve. Ik kwam terecht bij http://www.borstvoeding.com/groeicurve. Het is een vergelijkingscurve die je kunt maken, maar dat is dan een vergelijking met gegevens van alleen borstgevoede kinderen. Het is ook gewoon leuk voor jezelf om de groei vanje kindje in te vullen en dan maling te hebben aan het vergelijkingsmateriaal.
Je moet er wel even voor inloggen, maar dat is een fluitje van een cent!
Patricia

Hey!

Ik heb een tijdje terug ook gezocht naar een groeicurve. Deze is van borstgevoede kindjes wel te vinden, maar heeft er iemand één van flesgevoede kindjes? Ik heb er destijds 1 gevonden, maar kan deze niet uitprinten en wil graag Anne's lengte en gewicht erin bijhouden.
Ow ja, Anne is dus een meisje en ik heb ze toen wel van jongetjes gevonden, maar die is dus anders. En die uit het boekje van het CB is onwijs onhandig (niet goed af te lezen) en ik wil er ook 1 die zowel lengte en gewicht in 1 grafiek heeft staan! Waarschijnlijk wil ik gewoon te veel.....

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Die vergelijkingsgegevens van die groeicurve kun je ook gewoon "niet zien". Ik kijk daar ook niet naar.
Ik heb deze gevonden door groeicurve in te typen bij google. Er waren ongelooflijk veel hits.
Volgens het boekje van het CB kan het ook bij www.tno.nl/groei, maar ik kwam daar niet ver mee!
patricia

Terug
Bovenaan