groeidipje

Hallo,

Ik lees vaak dat de kinderen die met de fles gevoed worden heel snel groeien. Rosalie krijgt nog steeds de borst, dus groeien ze meestal  ook langzamer.

Vandaag ben ik wezen wegen met Rosalie, ze is nu 11 weken oud. Vier weken geleden woor ze 4460 gram en vandaag 4710 gram. Ze is dus niet zo veel aangekomen. Ik schrok er een beetje van, helemaal toen de cb zei dat ik alle signaaltjes die Rosalie had gegeven gemist had. Ik had haar verteld dat Rosalie steeds langer wilde drinken. Gisteren een regeldag gehad, en ben vandaag ongesteld geworden. Ben nu begonnen met beide borsten aan te bieden, hopelijk groeit ze hier van. Volgende week moet ik weer naar het cb, maar nu omdat ze een prik krijgt. Ik ben benieuwd hoeveel ze dan is aangekomen. Ik wil eigenlijk nog niet over op flesvoeding, maar als ze weer zo weinig is gegroeid dan weet ik het niet...
Hoe zit het met de andere moeders die borstvoeding geven, hoeveel zijn jullie kindjes gegroeid?

groetjes Nathalie
 
Hallo nathalie,

Je hoeft echt niet meteen over op flesvoeding, ook al doen ze dat bij het cb anders lijken.

je kunt je produktie verhogen door je dochter vaker aan te leggen. Je lichaam gaat dan vanzelf meer melk produceren. verder kun je door het drinken van venkelthee of het eten van (beschuit met) muisjes ook de produktie verhogen.
Ik zou eerst dit proberen. Zolang je dochter groeit, allert is en voldoende plasluiers heeft dan krijgt ze voldoende melk binnen.
Je vooral niet druk maken want van stress gaat de produktie juist weer naar beneden.

groetjes Renée
 
Hoi Nathalie,

Niet meteen stressen hoor. Het cb kan je goed en snel op de kast krijgen he!

Kinderen die bv krijgen groeien inderdaad minder hard/snel en rond de 3 a 4 maanden vlakt de groei ook wat af.
Zolang ze aan blijven komen (wat de ene keer meer is dan de andere keer) is het goed.

Ik geef nu 2 jaar mijn dochtertje de borst en nog steeds is ze onder de ondergrens met gewicht. Maar als ik kijk naar haar doet ze het goed De lijn is stijgende en wijkt niet af. Ze plast goed en boven alles ze is vrolik en gezellig.

Buiten dat de regeldag (wat vaak meerdere dagen zijn) is geweest. Loopt je bv ook terug en veranderd als je ongesteld word en bent. Ik had als ik ongesteld moest worden erg weinig productie en Mara vroeg dan regelmatig extra om een voeding en bleef ook langer liggen drinken om de productie op te krikken.

Wat je kan doen is haar gewoon om de 2 uur aanleggen dat is even intensief maar werkt super. En als je productie weer op peil is dan kan je weer voeden op verzoek.

Mocht je vragen hebben stel ze gerust.

groetjes joyce
 
he hallo,

Je moet je idd niet zoveel aantrekken van wat het CB zegt hoor!!! Mijn dochtertje is ook niet zo'n hardloper en zij krijgt al sinds dr 7de week de fles. Ze zit nog altijd onder het gemiddelde. Nu is het wel zo dat ze helemaal geen melkdrinker is, maar dan nog. Ook ik maak me hier wel eens zorgen over(zie "zou je ze niet"), maar als ik dan weer andere verhalen en reacties lees kan ik weer even door.
Succes met de bv en zolang jij het wilt en er vertrouwen in hebt lekker doorgaan hoor!!!

Gr Linda
 
Zorgwekkend wat ze tegen jou op het cb hebben gezegd! Sorry maar welke signalen had je moeten opvangen dan? Je kindje is (in een maand tijd waarschijnlijk?) 250 gram aangekomen. Dat is niet veel maar ze komt aan en ze groeit! Je moet bij bv kindjes niet naar het gewicht kijken. Aantal plasluiers, tevredenheid, levendigheid. Daar moet je met bv naar kijken, niet naar statistieken. Je kan haar niet dwingen te drinken. Bv kindjes groeien heel anders dan fv kinderen. Het gaat goed zo, je doet het goed!! Aanleggen wanneer ze wil drinken, meer kan je niet doen. Ze geeft zelf wel aan wat, wanneer  en hoeveel ze wil. Dat is het mooie van bv.

Kijk maar eens op www.borstvoeding.com en op www.borstvoedingsforum.nl
daar vind je moeders met dezelfde problemen en veel informatie.

Succes en laat je niet kisten door het cb of statistieken!

groet,
Jinny
 
Ik krijg een pesthekel aan CB's die goedwillende ouders zo onzeker maken, terwijl ze het eigenlij kheel goed doen. Ons zoontje groeide van 3 naar 4 maanden maar 90 gram, dus het CB in alle staten. Ondertussen was hij een heel tevreden mannetje, poept en pplast goed, was 4 cm langer geworden, dus alle signalen dat het goed gaat.

Luister ook maar naar je eigen gevoel en verstand en blijf lekker BV geven, zolang je je er goed bij voelt.

groetjes
greet
 
Terug
Bovenaan