Groeiecho 30 weken

Hoi allemaal,

aflopen maandag heb ik een groeiecho gehad, die vertoonde afwijkende maten, nu moet ik as donderdag naar de gyneacoloog, wie herkent dit en wat was toen de uitslag. normaal heb ik kinderen rond de 9 pond en erg lang 56 cm
nu lijkt het erop dat ik een lang dun kindje krijg
lengte boven de bovenlijn, hoofdje net bij middellijn en buikomtrek net boven de onderlijn.
ik hoop dat het meevalt en dat de verlosk. het verkeerd heeft gemeten.

 
Ik heb met 28 weken een groeiecho gehad. Hoofdje en buikje liepen toen voor, beentjes liepen achter. Ik heb morgen weer een echo bij het diagnostisch centrum. Mijn andere kindjes liepen ook altijd voor op groei. Bij mijn oudste heb ik met 32 weken een echo gehad en toen had ik meting van rond de 36 weken....Schijnbaar gaan vanaf 28 weken ook genetische eigenschappen meespelen en het ene kindje is het andere niet. In ieder geval veel succes bij de gyn!
 
Hoi,
Ik heb met mijn vorige zwangerschap met 37 weken een spoed groei echo gehad omdat mijn buik zo klein was(vond de vk) en de metingen van de vk uitkwamen op een veel te licht kindje. In het zkh vielen de metingen op zich wel mee. En met 39wk4dg ben ik bevallen en woog hij 2890gr. Wel licht, maar alle hysterie was wel een beetje voor niks geweest eigenlijk. ik vind dat je zo vaak hoort dat de vk's en gyn's er naast zitten! Dan zeggen ze dat je een heel zwaar/groot of juist heel klein/licht kindje krijgt en dat blijkt dan helemaal niet waar te zijn. Daar zou ik me dus niet te veel zorgen om maken als ik jou was.
Daarnaast heeft je kindje nog 10 wk om te groeien en dan kan het allemaal nog flink bij trekken hoor!
Sterkte!
Liefs,
Mar
 
Bij mijn 2e zwangerschap zou ik een klein kindje krijgen. De VK zei dat het de 6 pond niet zou halen. En dat terwijl mijn oudste 3845 gram en 48 cm was.

Mijn 2e werd een week te vroeg geboren en wat bleek.... exact 3845 gram en ook 48 cm! Hoe bizar. Niks aan het handje dus.

En stel dat mijn 2e de 6 pond inderdaad niet zou halen. Wat dan? Er worden baby's met minder geboortegewicht gewoon mee naar huis gestuurd? Wat kan een Gyn doen als je baby nu te licht wordt geschat? Niet zo veel toch...?
 
Terug
Bovenaan