Groeiecho 32+1

Afgelopen dinsdag had ik de eerste groeiecho. Deze was helemaal goed, precies 32+1 op de dag af. Het was weer erg leuk om te zien. Echter ligt onze kleine man nog steeds in een stuit. Hij heeft nog een kleine 4 weken om uit zichzelf te draaien. Als hij over 2 weken nog in een stuit ligt, krijg ik informatie mee over het handmatig draaien of een stuitbevalling. Is er hier iemand die ervaring heeft met het draaien? Een stuitbevalling zie ik sowieso niet zitten. Ik heb een filmpje op You Tube gezien over het draaien. Ziet er niet echt fijn uit!
Het hoofdje van de kleine man lag echter wel een kleine 2,5 week voor op schema. Het is een klein dikkoppie dus.
Verder gaat het redelijk. Ben erg moe, slaap slecht 's nachts. De buik begint me echt in de weg te zitten. Ook krijg ik wat meer last van mijn onderrug. Nou ja, nog ruim 7 weken! Nog effe doorbikkelen!
Hoe gaat het verder met iedereen?
 
Bijj mijn schoonzus is de kleine gedraaid met goed reslutaat. Maar het deed wel erg veel pijn.
Geen idee waar ik zelf voor zou kiezen. De kleine ligt al met het hoofdje tussen de bekken, al kan het nog wel draaien natuurlijk.

33+1 vandaag dus echt de laatste weken.
Begin er steeds meer over na te denken dat dit ons laatste kindje is. En dat ik het wonder zwanger zijn niet meer mee zal maken. Heerlijk genieten nog dus de laatste weken. Maar de nieuwschierigheid hoe ons meisje eruit komt te zien wordt ook steeds meer.
 
Bij een vriendin is het 2x gedaan, uiteindelijk met goed resultaat. Ze heeft de dag zelf een beetje beurs gevoel gehad maar verder was het volgens haar wel te doen.

Hier 32+3 vandaag en ben echt aan het aftellen. Veel last van oefenweeen die de 24e een half uur om de 6 minuten kwamen. Daarna nam het weer af maar heb sindsdien was een rusteloos gevoel maar niet de energie om iets te doen. Ook veel last van mn rug en benen.
Dit is ook mijn laatste zwangerschap, maar echt genieten doe ik er niet van. Bij de 1e ook niet, heb niet echt de roze wolk (misschien te nuchter voor), hoewel het bijzonder blijft zo'n kleintje bij je te dragen en te voelen. Hier ook erg nieuwsgierig naar de kleine man en lekker knuffelen.
 
Hoi, hier ook zelf geen ervaring met draaien of een stuitbevalling, maar weet wel dat de draaipogingen niet altijd lukken.

Ik ben nu 31 + 3 dagen en heb met 35 weken pas een groeiecho. Fijn dat je kleine goed op groei is, ik ben benieuwd naar mijn groeiecho. Ik geniet ook nog van het getrappel in mijn buik want ook voor ons is het de laatste zwangerschap.

 
Je hebt ook moxi.
DAt is een chinese alternatieve manier. Kun je nu evt. al mee beginnen. Zie meer info op internet.

Grappig dat het hoofdje groter is en de rest keurig op tijd ligt. ;)

Succes met de klachten.
 
Je kindje kan nog gemakkelijk draaien hoor. Het kan helpen als je zo gaat liggen dat je bekken hoger is dan je hoofd. Bijvoorbeeld met een partij kussen onder je billen. Ook kan je het op je knieën proberen, benen wijd en met je hoofd op de grond zo diep mogelijk laten zakken.

Succes!
 
Terug
Bovenaan