groeiecho gehad te klein

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
vandaag een groeiecho omdat ik zelf het idee had dat de baby aan de kleinen kant is
de verloskundige dacht van niet maar bood toch een extra echo aan
na de meting komen ze uit op 2100 gram iets te klein voor de duur nu 35w3d
ze   gaan nu kijken of ze gewoon wat klein is of dat ze neit goed groeit
de doorbloeding van de navelstreng zag er goed uit moet volgende week maandag weer terug voor een ctg en doorbloeding van de navelstreng
hoeveel wegen jullie baby's en is dit bij jullie wel goed
gr marina

Mijn kind   weegt 2300 gram en ik ben 33 weken en 5 dagen zwanger. Het kind loopt volgens de verloskundige ongeveer 2 weken voor op schema. Zijn zus kwam enkele jaren geleden bij 37 weken en 3 dagen ter wereld met 3470 gram, wat een normaal gewicht is voor een kind van 40 weken.

he wat vervelend dat je baby een beetje klein is, is niet leuk om te horen.

De mijne was bij 33 weken en 3 dagen 2085 gram. Dat was een goed gewicht. Ik was extra blij, omdat ik rook (en niet weinig) en had echt rekening gehouden met een kleiner kindje, maar blijkbaar geld dat niet voor iedereen. Zal je zien dat jij niet rookt en de jouwe net iets kleiner is, raar he.

Misschien krijgt de jouwe nog een groeispurt, in de laatste weken komen ze toch veel aan, hopelijk komt hij of zij toch nog op een mooi gewicht uit.

hoi
tja inderdaad ik ben gelijk gestopt met roken toen ik zwanger was rookte daarvoor ontzettend veel
bij mij andere 2 kinderen heb ik wel gerookte was toen een stuk jonger maar die werden met een normaal gewicht geboren 3300 gr en 3050 gr
dus ook niet groot
nou ja ik wacht het verder wel af het is fijn dat ze doorbloeding checken ik heb wel veel neuspray gebruikt maar of dat nou zoveel invloed heeft??
gr marina

Das wel effe schrikken, maar het kan zo zijn dat je "gewoon" een kleintje hebt.
Onze beeb woog bij de laatste echo met 35 weken bijna 3000 gram, vond ik persoonlijk  vrij groot, maar volgens mijn vk is hij/zij op schema.
Hopelijk blijkt alles goed te zijn en krijg je een "kleintje"

Groetjes Miriam (36+2)

hallo,

wij hadden precies het zelfde

ik waser zeer gespannen onder want de kleine lag bij ons 3 weken achter.
ik moest om de 10 dagen naar het ziekenhuis voor controle
2 weken geleden was ze nog maar 1800gr dus echt nog kleinze was maar 200gr aangekomen.
maar ik heb extra rust gehouden en moest gister weer naar het ziekenhuis en....de kleine was gister 2400gr!!! dus 600gr aangekomen.

ik hoef nu niet meer naar het ziekenhuis..heerlijk
doe dus aub rustig aan en zo zie je maar weer aan onze kleine het kan helemaal goed komen!

groetjes

Terug
Bovenaan