Groeiecho gehad

Hoi meiden

Nou vandaag mijn groei echo gehad en was weer 3 ons gegroeid in 1 week tijd.
Wordt een 9 ponder. (eerst een 10 ponder, maar mijn VK had het nagerekend en kwam uit op 9 pond)
Was best gespannen en veel vragen, belt vanmiddag mijn VK spontaan op. Ze vroeg zich af hoe ik mij voelde na dit nieuws.
Meteen mijn vragen gesteld over zwangerschapssuiker. Waarom 2 weken geleden nog een goede bloedsuiker en nu denken dat ik suiker heb. Goede uitleg erover gehad, in het laatste trimester krijgt het lichaam het zwaar en het kindje vraagd meer, als je dan ook nog meer hormomen hebt, kan de insuline voorraad minder worden en het kindje krijgt lekker zoetbloed toegediend via de navelstreng.
Nu snap ik hem dus wel

Donderdag moest ik terug komen, maar ze wilde mij as dinsdag al terug zien. Zij denkt dat ik zeker suiker heb, dit omdat het kindje 6 ons is gegroeid in 2 weken tijd.
Ze wil mij dan zo snel mogelijk doorsturen naar de dietiste, dit omdat ik weinig eet en dit al niet goed is bij suiker.

Kindje zal ws eerder gehaald worden indien ik geen suiker heb. Ook wel een hele geruststelling.

Dus we waren wel gerustgesteld dat ze zelf even belde.

NU dinsdag maar weer afwachten.

x yvonne

dat is fijn dat het wel even goed uitgelegd is en dat zij belde

zelf die vragen stellen vergeet je al snel omdat je het nieuws eerst moet verwerken

nu snap ik het ook beter. dan snap ik ook waarom ik van de dietiste meer moest eten om de suikers goed te krijgen en af te vallen

ik ben benieuwd, maar onthoud 1 ding Yvonne jij kan er dus niks aan doen, het is een combi dus van die laatste weken groeien en hormonen.

Fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt! Nu op naar dinsdag! Ik zou je vragen opschrijven. Weet niet hoe het jou vergaat maar ik vergeet nog weleens wat haha.

Het ligt dus idd niet aan jou meid! Het is een combi van een aantal dingen waar jij niks aan kan doen. het enige wat je kan doen is doen wat je vk en straks de dieëtiste zeggen.

Succes meid!
Liefs ciomama

Hoi bedankt voor jullie lieve woorden. Heb het er gewoon wel moeilijk mee. Maar kan er ook gewoon niks aan doen.
Vraag mij wel af natuurlijk hoe het gaat nu ik doorverwezen ga worden naar de gyn.
IK heb namelijk gisteravond zelf mijn suikerspiegel gemeten na ongeveer 1 uur eten en deze was 9.2. Dus veelste hoog.
Dus meteen kwamen de vragen alweer binnen borrelen.
Ga inderdaad even vragen opschrijven. Geef deze tip ook altijd aan mijn eigen patienten en zelf vergeet ik het dan weer hihi.

Nou jullie horen van mij natuurlijk

x yvonne

Terug
Bovenaan