groeiecho gehad

Nou ook hier de groeiecho gehad. Ja het was echt een kleintje zoals ze de vorige echo dachten te zien. NOT. Met 35 weken ruim 2600 gram. Het was of gemiddeld of erboven met de metingen. Verwacht wordt dat hij ongeveer 3700 gram zal zijn met de geboorte. Het is geen heel groot kind, maar zeker geen kleintje. Daarom heb ik dus helemaal niks met die groeiecho's. Ik zie het wel hoor. Had wel enorm veel vruchtwater. Hoofdje zat wel ruim boven gemiddeld, terwijl dit bij de andere echo''s juist kleiner was. De oudste had een klein hoofdje dus dat vond ik wel prettig hahahaah. Voor de rest ziet het er allemaal prima uit. Bloeddruk is een eind gestegen (was veel te laag ) hb is redelijk, GBS wordt van de week getest. Dus eigenlijk ben ik er wel klaar voor hahahaha.

Nou laat het maar komen. Voel je jezelf ook goed waarschijnlijk als je bloeddruk is gestegen. Weet ook niet wat ik van die groeiecho's moet denken ze meten alles wel. Maar of ze het ook daadwerkelijk kunnen meten? Bij ons ook groot hoofdje, erg groot buikje.
Krijg je een gemiddeld mannetje. De mijne gaat wel groot worden geloof ik. Was de eerste ook. We zien het wel. Ligt hij al goed? en kan hij nog draaien aangezien je ook veel vruchtwater hebt?

Hij ligt overdwars, dus helemaal niet goed. Maar dat lag de oudste ook tot 38 weken. En die draaide toen en daalde vrij snel daarna in hahahah. Dus ik maak me er helemaal niet druk om. Maar ze houden het nu wel in de gaten. Een versie heeft geen zin omdat hij nog alle kanten opgaat. Misschien ben ik een beetje te laks, maar ik heb niks met zo''n groei-echo en kan me al helemaal niet druk maken over de positie hoe hij nu ligt. Zo ligt hij het liefste en hij draait vanzelf wel de ene of de andere kant uit. En zo niet? Ja dan zit er niks anders op dan een keizersnee. Die bloeddruk is inderdaad wel fijn dat die gestegen is. Ben niet zo flauw meer nu.

Hoe is het verder met jou? Al klaar met alle voorbereidingen?

Ik ben net zo'n koele kikker als jij zeggen ze. Bij mij draait het ook nog. Maandag lag het met de echo ook weer overdwars. Terwijl het die week daarvoor met het hoofdje naar bovenlag. Die week daarvoor met het hoofdje naar beneden. Grapjas.
Snap toch soms de hype niet. Vandaag controle vk. Was gisterenavond knap beroerd. Dus was wel een beetje bang voor mijn bloeddruk. Ja onderdruk 90 spoortje van eiwit in urine ga maar naar het ziekenhuis. Vandaag nog. Ik denk gaan we weer. Voor 2 weken terug dachten ze suiker. Normaal is mijn onderdruk 80 Dus vond het wel meevallen. Nu dus weer 2 1/2 uur in het ziekenhuis gezeten. Zat wel op het randje zeiden ze trouwens moest kalmer aan gaan doen. Hoe doe je dat als dat niet in je zit.
Ben wel blij voor jouw dat je niet zo flauw meer bent. Dat lijkt me knap beroerd.
Heb het meeste wel klaar. Moet nog pampers en sokjes kopen. Had het meeste nog van de eerste. Bij jouw waarschijnlijk zelfde verhaal. Dat is best makkelijk. En goedkoop.
En jij dan al helemaal klaar? En wat vind jouw kindje ervan? De mijne begint het nu wel spannend te vinden.

Hahahaha ja ken dat kalmer aan doen wel ja. Ben blij dat ik nu even op de bank hang met de beentjes omhoog. Hebben de afgelopen 2 dagen een nieuw terras gelegd (en verjaardag gevierd) dus het was heel kalm aan hahahah. Mijn bloeddruk was nu 125/80 dus heel netjes. Had bij de oudste wel op den duur een onderdruk van 110 en toen kon ik inderdaad ook naar het ziekenhuis. Uur aan de ctg, bloedprikken, urine en echo. Pfft dus ja dan ben je weer een tijdje in het ziekenhuis bezig (ze hebben me trouwens toen gewoon naar huis gestuurd en 3,5 week later is ie eindelijk geboren) De oudste beseft het nog niet. Hij is 13 maanden nu. Hij aait wel over mijn buik en zegt dan lief en lacht als de baby schopt tegen hem. Ik heb inderdaad ook de spulletjes van de oudste nog, dus lekker voordelig hahaha. Pampertjes heb ik al wel en ook de flesvoeding. Ik moet alleen nog de proefdruk voor de kaartjes. En voor de rest ben ik voor de baby klaar. Nu nog een beetje rommelen in de tuin.

Inderdaad. Ziekenhuizen zijn zonde van je tijd als het niet nodig is. Uiteindelijk is alles wel weer gechecked. De mijne is 6 dus die is echt wel bewust ermee bezig. Dan ben je nog goed actief bezig. Dat begint bij mij wel minder te worden. Ik ben gewoon te actief op mijn werk geloof ik. Kaartjes moet ik zelfs nog weg brengen.
Ga je geen borstvoeding proberen?

Nee dat heb ik bij de oudste niet gedaan en dat is achteraf maar goed ook. Hij had een hele heftige infectie en zelfs met flesvoeding werd zijn glucose gevaarlijk laag. Met borstvoeding schijnt dat nog veel erger te zijn en de kinderarts heeft ons verteld dat we hem dan waarschijnlijk kwijt waren geweest. Ik wil wel eventueel proberen te gaan kolven icm flesvoeding. Maar hij krijgt op aanraden van de kinderarts sowieso de eerste 48 uur flesvoeding en wat ik gekolft krijg, krijgt hij dan eventueel extra. Maar weet ook niet of ik het op gang krijg, mijn tepels zijn sinds de zwangerschap al ingetrokken en ben gevoelig voor borstonsteking (3 maanden lang gehad aan beide kanten en toen had ik niet eens een kindje) Daarnaast zal de tijd ook wel een probleem worden. Eerst kolven en dan met de fles geven. het is natuurlijk wel dubbelop.

Heb jij bij de oudste wel borstvoeding gegeven?

Dan kan ik me goed voorstellen dat je er niet eens aan wil beginnen. Als je nu al 3 maanden last hebt gehad van ontstekingen, bezit je ook kans dat het niet eens wil. Je hebt er natuurlijk ook al een lopen die nog veel aandacht nodig heeft. Die van mij kan al redelijk veel zelf. Ik ga het wel proberen. Bij mij lukte het bij de eerste niet. Te gehaast denk ik, en hij heeft het met de bevalling gewoon moeilijk gehad. Hij kon de tepel absoluut niet pakken. Zelfs van die tepelhoedjes geprobeerd. Toen ben ik na 1 dag gaan kolven. Dan in de fles. Dat ging goed. Tot 7 dagen. Bleek er geen voeding genoeg in te zitten voor hem.

Terug
Bovenaan