Groeiecho , korte benen , p14

<p>Hoi allen,</p><p> </p><p>Gister de groeiecho gehad met 33 weken zwangerschap. Nu blijkt mijn baby dus korte benen te hebben, p14. Ik maak mij heel erg zorgen. Meer mama's ervaring hiermee ? En hoe was de verhouding toen het kindje geboren was ? Buik en hoofdtrek was trouwens wel oke</p>

Hoi! 
Ik kan me voorstellen dat je even schrikt, maar p14 valt echt heel erg mee hoor! Onder de p5 of zelfs onder de P1 is echt kort. En dit ga je na de bevalling ook echt niet ziet. Waarschijnlijk heb je in je hoofd al een beeld gevormd, maar probeer die maar zo snel mogelijk weer te deleten. Een baby met benen op de p14 ziet er heel normaal uit! Misschien merk je dat broekjes snel een beetje lang zijn, dat is alles!
hopelijk kan je genieten van de laatste weken...

Hai hai bij mijn eerste kindje was dit ook zo, bij de echo. Hij is nu 1.5 jaar en heeft mooie lange benen. Ik zat er toen ook erg over in. Je denkt dan echt, straks ziet het er raar uit etc, korte beentjes etc. maar dat is echt niet zo. Gewoon lekker loslaten en proberen te ontspannen. Soms vind ik het raar dat het allemaal maar zo verteld word, wat schiet je er eigenlijk mee op? Dat geeft de zwangere dame alleen maar stof om te gaan lopen piekeren. 
Liefs! 

Ook goed om te bedenken hoelang de benen van jou en je man zijn. Mijn dochter zat ook op ‘ongeveer p15’ en is nog steeds een ukkie met 18 maanden, maar mijn man en ik zijn ook niet lang en ze is weliswaar wat klein, ze valt nog altijd gewoon binnen de norm. Dus niks mis mee!

Terug
Bovenaan