Groeiecho`s

Hi dames,

Ben heel erg benieuwd of iemand net zoveel groeiecho`s moet laten maken als ik....

Ik heb met 10 weken een echo gehad om de termijn te bepalen, toen rond 18 weken nog 1 omdat de vk tot 2 x toe het hartje niet kon vinden, toen uiteraard de 20 weken echo, en daarna met 24 weken een groeiecho, met 28 weken een groeiecho en nu moet ik er weer 1 laten maken met 32 weken (deze is gepland op aanstaande woensdag)

Met mijn andere 3 mannen heb ik niet zoveel echo`s gehad en op zich is het geen straf om naar de kleine man te kunnen kijken maar is het nieuw of zo ? Er is geen reden tot groeiecho`s, ik heb geen suiker, geen ijzergebrek, de baby was bij de laatste echo (die van 28 weken) boven het gemiddelde gewicht, hij zat netjes op alle middelijnen, vk had alleen de mededeling dat zijn benen al erg lang waren, nou, mijn andere 3 mannen waren er 1 van 4398 gram en 55,5 cm bij geboorte, 1 van 3967 gram en 52 cm en 1 van 3986 gram en 52,5 cm.

Kan iemand mij vertellen of er nu idd zoveel echo`s gemaakt worden en dat het normaal is of moet ik me zorgen gaan maken dat ze de groei zo enorm in de gaten houden terwijl er geen reden voor is.
 
hoi, ik had maar 1 groeiecho gehad maar puur omdat ik er zelf om vroeg misschien verschilt het per praktijk en anders zou ik het bij de volgende echo gewoon vragen waarom je er zoveel krijgt dan heb je gelijk duidelijk heid toch??

groetjes non
mama van A 5 mnd
 
Hoi Aeryn,

Ik denk dat het niet 'normaal' is.
Ik ben nu 29 weken zwanger en heb met 6 weken een echo gehad (ivm 2 eerder miskramen) met 12 weken en met 20 weken. Wel krijg ik met 36 weken nog een echo om zeker te zijn van de ligging (voor tijdens de bevalling, met 36 weken is er evt nog te draaien).
Misschien heeft het te maken met de grootte?
Je bent natuurlijk al 3 keer eerder bevallen van geen kleine babytjes, misschien dat ze het daarom in de gaten willen houden?
Maar als je je er zorgen om maakt zou ik het zeker navragen bij je verloskundige of gyn.

Groetjes, Anne
 
Hier is dat ook niet normaal. Een echo met termijnbepaling, een echo met combinatietest (op eigen verzoek) en een 20 weken echo.
Ik weet alleen van vrouwen die bij een gyn. lopen dat zij elke keer een echo krijgen.
 
Twee echo's is volgens mij inderdaad het meest gangbaar.
Ik heb ongeveer net zoveel echo's gehad als jij (misschien nog wel eentje meer), maar dat komt omdat mijn vorige zwangerschap niet goed verlopen is en ik/wij dus extra in de gaten gehouden moeten worden op ontwikkeling en groei van mijn kleintje, die overigens helemaal goed is.
Maar heb je nog nooit gevraagd waarom ze al die echo's maken dan? En doet jouw verloskundige de echo's zelf of moet je ervoor naar het ziekenhuis/gynaecoloog?
 
Ik ben nog niet zover, 17 weken en heb toch al 7 echos gehad en een ker de doptone. Bij elke controle voor mezelf, wordt het kindje ook gewoon even bekeken. Moet zeggend at ik het heerlijk vind.

Als er iets aan de hand zal zijn waar je je zorgen om zal kunnen maken, hoor je dat echt wel van de artsen. Daar moet je maar op vertrouwen.
 
Ik zou ook niet weten waarom je er zo veel krijgt. gewoon van genieten. Wij hebben een extra termijn echo gehad voor de termijn berekening (1 met 10w en 1x met 12w) en de 20w echo en krijgen er nu 1 met 28w om de niertjes te contoleren.
Maar als de vk er om vraagt krijg je het idgv vergoed dus dat scheelt wel!
Als je het wilt weten zou ik het gewoon ff vragen joh!
 
Nou ja, ik heb het dus nagevraagd maar ze schijnen dit te doen bij alle vrouwen met een marokkaanse, surinaamse of hindoestaanse achtergrond. Als in huh ?

Ook willen ze mijn ijzer en mijn suiker geregeld laten prikken in het ziekenhuis omdat het onder de marokkaanse, surinaamse en hindoestaanse vrouwen nogal vaak voorkomt dat die suiker ontwikkelen tijdens een zwangerschap. Ben zo nederlands als `t maar kan en val dus ook niet in 1 van die 3 doelgroepen maar dat schijnt de vk over het hoofd te zien...

Voor alle echo`s moet ik naar het ziekenhuis en in verband met het feit dat mijn oudste met een keizersnee ter wereld is gekomen mag ik met 36 weken over naar de gyn. Kan niet wachten =)

Iedereen vast bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan