groeiecho, welke telling word dan gehanteerd??

A

Anoniem

Guest
ik heb gelezen dat er verschillende een groeiecho hebben gehad.

morgen heb ik controle bij de vk. en dan zou ze overleggen over ene groeiecho. omdat mijn zoontje ook ruim 2 weken voorliep volgens de baarmoeder maat. maar dat is nooit gecontroleerd en bij de geboorte ( op de uitgerekende datum) bleek de placenta al aan het verkalken te zijn en hij was 4230 gram dus een flinke kerel.
doordat het een moeizame bevalling was,zou ik nu een groeiecho krijgen.

met 28 weken heb ik dit keer nog een echo gehad ivm de vroegtijdige weeen e.d. en toen zagen ze dat de kleine 2 tot 2,5 week voorlag. nou hoop ik dus toch die groeiecho te krijgen morgen. en als het kindje idd zover voor ligt gaan ze eerder proberen te strippen of inleiden.

maar nou vraag ik me af of dat de 1e telling gehanteerd word of dat ze die veranderen na de groeiecho. als blijkt dat het kindje voor ligt.

weet iemand dat? ik kon er nergens wat over vinden. en me man kwam ineens met die vraag vanmiddag. en ik heb geen idee.

groetjes dees 35,6wk

Hoi deesje,

ik ben vanmorgen weer voor controle geweest, en ik word met 38 week ingeleid. ik ben nu 36 en halve week. de kleine is hier ook al een hele poos 2 week voor. ik sta onder controle van de gyn. maar mijn gyn. zegt dat er eigenlijk alleen maar anar de echo van de eerste 3 maand word gekeken??!! dus bij mij is de beeb al ruim 38 week , maar   de zwangerschap niet. maar hier doen ze niets mee( was het maar zo....)

Ik hoop dat je morgen meer weet.
X Tamara

ze meten de omtrek van het hoofje, buikje en bovenbeen geloof ik en het gemiddelde daarvan word genomen.

Dus stel je hebt een hoofdje ter grootte van 39,3 weken, een buikje van 39 weken en een bovenbeen van 39,1 weken , zal hiervan het gemiddelde worden genomen.. Hier zal altijd maar een paar dagen tussenzitten, alhoewel het verschil tussen buikje en beentje bij mij wel 7 dagen was.. maar dat was niet erg.

In elk geval veel plezier op je echo is altijd weer fijn om je kleintje te zien!

He allemaal!

Tamara, mag ik vragen waarom je dan met 38 weken wordt ingeleid, als het niet is vanwege dat de baby 2 weken voorloopt?

Wij hebben ook nog steeds discussie over de termijn. Volgens mijn cyclus zouden we op 16 september uitgerekend zijn, maar volgens de eerste termijnecho op 25 september......Maar bij elke controle én bij de groeiecho die en paar weken geleden gedaan is, blijkt de baby steeds uit te komen op een groei die overeen komt met onze datum! De vk blijft echter zeggen dat ze aan moeten houden wat de gyn zegt en dat ze er toch niks mee doen als de baby groot is....
Mijn angst is dat die kleine straks te laat is en dat ze me nog 2 weken na 25 september laten lopen, maar dat de datum 16 september had moeten zijn en de baby dan dus al meer dan 3 weken te laat is (snappen jullie het nog???). En van mijn beste vriendin die in het LUMC op neonatologie en MC werkt, weet ik dat het dan alsnog vaak verkeerd gaat . Ik hoop maar dat ze besluit eerder te komen.....

Groetjes,

NathalieMS
(35w+2)

we hebben geen groeiecho gekregen . de vk zei dat het in dit stadium van de zwangerschap lastig te schatten is vooral omdat de kleine is begonnen met indalen dan kan de hoofdomtrek slechter gemeten worden. en aangezien het zo heftig rommelt de afgelopen dagen verwacht ze niet dat ik nog lang loop.
ze twijfelt zelfs of ik de volgende controle haal volgende week. ze hoopt wel voor me want met 37 weken zou fijner zijn en misschien kans op thuis bevallen.

dus we gaan maar af op wat de vk zegt ik heb wel vertrouwen in haar. ze heeft me de vorige keer ook super bijgestaan.

groetjes Dees
36 wk

Ook mijn kindje loopt voor op zijn groei. En ook mijn gyn. wil hier niks mee doen. Bij de 12 weken en 20 weken echo lag hij mooi op schema, dus daar moeten we het mee doen. Ik ben ook erg bang. Zeker omdat ik mijn eerste kindje ben verloren met 42 weken zwangerschap. Roan* was ook groter. Toen ik bij hem met 35 weken een echo kreeg voor ligging bepaling was hij ook al ruim twee weken verder op zijn groei.

Morgen heb ik weer een afspraak met de gyn. Ik zal een keizersnede krijgen en als het aan hem ligt pas met 39 weken. Ik wil morgen wel het één en ander met hem bespreken, want ik ben echt bang. Tot nu toe heb ik niet echt het gevoel dat hij meer doet dan een verloskundige. En ik wil graag weten hoe de conditie is van de placenta, hoeveel vruchtwater heb ik nog enz? Ik denk dat ik dan wel een echo krijg, maar ik vind het erg jammer dat ik dit soort dingen zelf aan moet geven. Ik ga proberen dit morgen bespreekbaar te maken met hem.

Aan de ene kant snap ik wel dat hij wilt wachten tot 39 weken, maar aan de andere kant mag je met 37 weken thuis bevallen. Ik wil natuurlijk het beste voor mijn kindje, maar langzaam aan begint de moed en de vertrouwen mij in de schoenen te zakken.

Groetjes, Marlise.

35+1 weken zwanger.

Is dus precies waar ik ook bang voor ben, dat ze het alsnog verkeerd hadden, ze zeggen dat ze het niet verkeerd kunnen hebben bij de eerste echo's maar de datums vond ik toen raar heb teruggerekend en die week geeneens seks gehad :p MIjn eigen datum was dus 3 weken verder, maar ze zeiden dat ik uit moet gaan van de termijnecho omdat die niet fout kan zijn, maar al vanaf 20 weken loopt ie voor'alleen toen wilde ze niet zeggen hoeveel en nu bleek naar eigen aanvraag te hebben gedaan voor groeiecho dat ie toch 3 weken verder is en helemaal klopt met mijn EIGEN berekening, vind het maar een vreemd iets...

Terug
Bovenaan