Groeiecho

<p>Dag iedereen,</p><p>Morgen heb ik met 35 weken een groeiecho om te kijken hoe het kindje groeit. Mijn verloskundige vind mijn buik netjes voor dit termijn, zelf vind ik het wel wat groot. Hoe waren jullie groeiecho’s bij dit termijn? </p><p> </p>

Ik heb bij 31 en 34 weken een groeiecho gehad omdat het misschien te groot zou zijn, bij mij kwam het er op neer dat het gezond groeit en niet extreem groot is. Wij mogen rekenen op een kindje van ongeveer 7,5 pond (als ik beval tussen 38-40 weken).
Ik denk ze kunnen beter maar checken, dan weet je het iig maar. De grootte van je buik zegt niet altijd wat over je kindje, ik heb bijvoorbeeld ook veel vruchtwater.
Succes iig!

Bij mijn groei echo bleek mijn kindje  te klein te zijn  ook was mijn  buikomvang 6 weken hetzelfde in cm.
Kreeg extra groei  echos en doplers erna.  En werd medisch 
Uiteindelijk paniek  om niks en had ik hem gewoon  verstopt 3200 gram kwam eruit.
Ze hebben het vaker mis dan juist 
Succes

Mijn buik is vergeleken de meeste met 32 wat aan de kleine kant. Je begint nu pas te zien dat ik zwanger ben. De kleine zat iets onder de gemiddelde curve en ze gaf aan dat dat vaker is en meestal als je met verlof gaat we weer bij trekt. We hebben deze week weer een groei echo om te kijken of hij nu wel wat is gegroeid vergeleken met 2 weken geleden.  Ik maak me niet zo druk erom omdat wat er ook al is gezegd anders uitpakt. Zo hebben ze bij een vriendin van mij gezegd dat ze een enorme baby kregen en die bleek onder het gemiddelde te zitten toen het werd geboren. Ze willen vaak alles perfect zien maar onze vk gaf ook al aan... het komt zelde voor dat de baby op het groene lijntje zit. 
Succes!

Oh mijn buik is nooit in cm gemeten. Altijd krijg ik te horen dat mijn buik klein lijkt en je zag pas heel laat dat ik zwanger ben. Maar de echo's gaven steeds goede groei van baby aan. Alleen bij mijn laatste groei echo waren haar beentjes onder het gemiddelde, buikje was goed en hoofd kon niet meer goed gemeten worden omdat ze al was ingedaald. 
Niet te druk om maken hoor! De curves zijn heel rechtlijnig maar baby's groeien in spurtjes dus kan net de timing van de curve met de timing van je baby's groeispurt afwijken. Daarnaast zijn alle metingen schattingen omdat ze niet alles perfect kunnen meten of zien op de echo. Komt goed! :)

Dank voor jullie reacties! Stiekem maak ik mij een beetje druk om een grote baby te krijgen, doordat mijn man 4500 gram woog bij zijn geboorte (hij is erg lang) en ikzelf 3900 gram. Dus zou mij dan ook niet verbazen als wij een grote baby krijgen ? 

Gebruiker10088791
Ik was met mijn geboorte ook iets van 4500gram en mijn man was 5 weken te vroeg en woog ook ongeveer 3500gram. 
Als ze op de echo van morgen echt zien dat het een grote baby is neem ik aan dat de verloskundige daar rekening mee houd, en wellicht dat ze je dan eerder inleiden mocht je overtijd gaan. (Tenminste dat zou bij mij zo zijn als ik het echt niet meer zie zitten). Maar dat zal wellicht ook aan je verloskundige liggen, die van mij is redelijk soepel hierin en wil evt als het kan ook al strippen bij 39 weken:) 

Terug
Bovenaan