groeiecho

hoi meiden,

ik ben nu 34 weken en 3 dgn, heb een groeiecho gehad van de kleine meid en het zag er allemaal goed uit ze lag goed op groei alles op 35 wkn, alleen haar buik is aan de dikke kant daar zit ze met haar groei op een baby van 39 wkn. woensdag moet ik naar de vk ben eens benieuwd wat ze daar van zeggen.
het is ons 4de kindje en alle andere kids waren aan de kleine kant dus vind het nu wel heel spannend omdat deze kleine zo groot is.
heeft iemand hier ervaring mee???

groetjes missbeertje

Hoi hoi,

Omdat ik bij de gyn. loop, krijg ik iedere keer een echo.. Hij meet niet iedere keer, maar afgelopen woensdag toevallig wel weer..
Ik was toen 32 weken zwanger. Het hoofdje van de baby zat op 30 weken, en het buikje op 34 weken..
Dus ik zei al tegen hem.. groot lijf, klein hoofdje?? Klopt dat allemaal wel..
Al die metingen (ook bv. een beentje etc) gooien ze in een soort rekensommetje en daar komt dan een gemiddelde uit.. En toen kwam ons kleintje heel mooi op 31 weken en 5 dagen uit.. Helemaal perfect dus..

De gyn. legde aan mij uit dat het nu heel moeilijk is om de buik van de kleine helemaal goed in beeld te krijgen.. Om het precies te kunnen meten, moet hij er ook echt helemaal recht tegenaan kijken.. klein beetje scheef en de meting is niet precies.. Vandaar dat rekensommetje.. en een gemiddelde..
Als het goed is meten ze alles ook 2x (of misschien nog wel meer) en al die uitkomsten samen, maken een gemiddelde..

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.. Hebben ze er daar verder niks over gezegd dan? Of het goed was, of iets anders?

Groetjes Maike

Hoe kom je in aanmerking voor een groeiecho? Ik heb namelijk het idee een groot kind bij me te dragen en vraag me af of alles "past" bij mijn nicht is het namelijk bijna fout gegaan. Ze had nooit thuis mogen bevallen (ze weegt zelf iets van 50kg en de kleine was 10 pond!!) heel haar bekken is uit elkaar getrokken. Zou ik dit kunnen aangeven, zodat ze evt zo'n groeiecho kunnen maken? (echo's gaan niet via vk)

Ik zou het zeker aangeven bij de verloskundige..
Zij moet je dan denk ik doorverwijzen naar de gynaecoloog voor een echo...

Ik zou het zeker even vragen bij de volgende controle!

Mijn verloskundige maakt de groei-echo zelf. Gisteren nog gehad.
Omdat mijn zus 2 kids heeft van 9 en 10 pond wouden ze het bij mij ook in de gaten houden.
Dus gewoon vragen

Nou heb ik wel een groeiecho gehad omdat ik zelf ook klein ben ( 1.60 m) en ik niet thuis mag bevallen als het een grote baby zou zijn. Maar de onze is mooi gemiddeld.
Maar bij mijn tante is het dus ook zo 'fout' gegaan, terwijl dat maar een 7 ponder was... uiteindelijk na 24 uur moeilijk doen toch nog met spoed naar het ziekenhuis voor een keizersnede omdat de kleine er echt niet uit kon komen gewoon... En zij is ook zo klein, ik lijk ontzettend op haar qua bouw. Dit heb ik overlegd met de verloskundige maar hier deed ze niks mee, je schijnt toch heel moeilijk van te voren te kunnen zien of de baby door je bekken past omdat je banden bij de bevalling nog zo ontzettend aanpassen...

Ach ja ik maak me er niet heel veel zorgen om, we gaan het gewoon wel zien. Heb veel dierenbevallingen meegemaakt, ook waarvan ik zelf zoiets had dat het echt niet ging lukken, maar als je dan op de dierenarts moest wachten voor een keizersnee waren de banden opeens zo ver uitgerekt dat de lammeren er gewoon uitkwamen...Dus met tijd en rust bereik je ook een hoop... zolang het met de kleine maar goed blijft gaan! En het ziekenhuis is hier niet ver vandaan ;)

Zoals ze zo vaak zeggen: (echt irritant begint dat nu te worden hé..) er is er nog nooit eentje blijven zitten!

Hoi hoi

Ik heb vanmorgen ook mijn groeiecho gehad. Morgen ben ik 36 weken..
Het ging allemaal wel heel snel, maar toch even lekker kunnen spieken naar ons kleintje!
De voetjes zijn ca 7,5 cm lang en het gewicht is geschat op 2800/2900
Ze gokte dat het een 7 pondertje zou worden maar vertelde er ook bij dat de metingen niet meer precies gedaan kunnen worden omdat t kindje al zo groot is en het en beetje krapjes is geworden daarbinnen hahaha
Ze kan er dus (zei ze) een POND naast zitten.. nu maar hopen dat dit een pondje midner is dan meer ;-)

Nog 4 weekjes dus, lekker met verlof nu en een beetje aanklooien thuis met rommelen en niksen

groetjes!

ps, mijn verloskundige heeft gewoon een liggingsindicatie gegeven en dan wordt het vergoed door de verzekering! Schijnt sinds een jaar redelijk normaal te zijn, bij mijn vorige zwangerschap (3 jaar gelden) had ik dit ook niet... als het maar op indicatie gaat, dan wordt het vergoed, anders moet je het zelf betalen!

Terug
Bovenaan