GROEIECHO

Gisteren heb ik mijn groeiecho gehad en ben aardig geschrokken van de uitslag.
De baby zou nu al 2,5 kilo wegen dat komt overeen met ongeveer 35 weken maar ik ben pas 32.3 weken.
Mijn zoontje was maar 2580 gram met zijn geboorte en dat ging al moeizaam.
En ik zag al op tegen de bevalling moet ik straks ook nog een peuter baren.

Moest het even kwijt het huilen staat me nader dan het lachen op het moment.
 
Hoewel ik zelf (nog) geen ervaring heb met bevallen, heb ik al wel heel wat geleerd bij de zwangerschapscursus.
Ik begrijp dat je op kijkt tegen de bevalling, maar dit betekent niet automatisch dat je een veel zwaardere bevalling gaat krijgen! Een 2e bevalling gaat vaak wel iets makkelijker zeggen ze, omdat je baringskanaal (mooi woord...) al een keer geopend is geweest.
Ik denk dat het heel goed is om je angst met je VK te bespreken, zo kun je je misschien beter voorbereiden op de bevalling! Hoe meer ontspannen je bent, hoe beter!
Het komt vast allemaal goed!!!
 
Hoe komt het toch dat jullie bijna allemaal een groeiecho krijgen. Hier in Friesland doen ze daar niet aan.

En mamavansalvador, zo zwaar is dat toch niet? Gemiddeld dacht ik. En idd kan ik uit ervaring zeggen dat een tweede bevalling makkelijker/sneller gaat.
Maar ik snap dat je er tegen op ziet, maar dat doet elke zwangere vrouw toch stiekem. Het doet zeer dat is een feit.

Groetjes.......
 
Mijn zoontje was destijds te licht voor de weken dat hij was vandaar dat ze het wilde nakijken.

En ik moet ook niet zeuren.
Het zal ten tijde van de bevalling ook ongeveer 8 pond wegen dus niet extreem zwaar maar was een beetje geschrokken ook omdat ze over zwangerschapssuiker begon.

Dus straks maar even de vk bellen van hoe of wat.
 
@ Miepje,
dat klopt niet hoor! Ik kom ook uit Friesland en krijg wel degelijk een groeiecho, in mijn geval zelfs 2 maar eentje is in ieder geval standaard!!

@ mamavansalvador, kan me goed voorstellen dat het even slikken is. Wij kregen 3 weken terug ongeveer zo'n zelfde bericht, die van ons was ook al flink aan het gewicht.. het hoeft echter niet zo te zijn dat die groei zich in die lijn voortzet he. En als het goed is gaan ze nu nog een keertje kijken bij jou dan??
Ik snap dat je opziet tegen te bevalling, dat heb ik ook, maar het is beter dat je kleintje wat te groot/zwaar is dan veel te klein, dat is veel zorgelijker...
 
Hee meiden!

Ik hoop een juli mama te worden.. Maar wilde je mamasalvador proberen wat gerust te stellen. Ons 1e kindje was een stuk lichter als ons 2e kindje. Maar mijn 1e bevalling was een drama.. Uiteindelijk is hij met vacuüm pomp geboren. Mijn 2e bevalling was een "eitje" terwijl ze echt een stuk zwaarder was...!!! Hopenlijk stelt het je wat gerust!!

Succes meid!!
 
Ik had ook al bij de vk gevraagd of een groeiecho tegenwoordig standaard is, maar dat is dus niet zo. Ik woon nl ook in Friesland. Dat doet mijn vk alleen als ze wat meer zekerheid willen hebben over ligging, groote of andere dingen. Ik heb er dus ook nog niet een gehad.
 
Bedankt dames ik heb gisteren toch maar even de vk gebeld en die heeft me gerustgesteld.
Ik heb vanmezelf al geen maatje 38 dus zij zei ook dan is het normaal om een grotere baby te krijgen.
Maar dat ben ik niet gewend want zoonlief was tamelijk aan de kleine kant vandaar.
Maar de grote shock is voorbij en we gaan weer genieten en aftellen maar.
 
Terug
Bovenaan