groeiecho

vandaag op controle geweest, bloeddruk was iets gestegen (yeah eindelijk) ik was minimaal aangekomen. Vond 500 gram in 3 weken toch al veel hhahahah. En de kleine liet even weer trots zijn mannelijkheid zien op de echo.

Bij het voelen zei ze dat het een klein kindje is. Ik gevraagd of het te klein is dan. Nee precies gemiddeld. (hoezo klein dan???) maar moet de volgende keer een groeiecho laten maken. Schijnt nu standaard te zijn? Ik vind het nogal onzinnig, maar ja wie ben ik. Volgende keer is ook de afspraak weer met een gyn en dan gelijk kweken afnemen voor streptokokken B. Over 2 weken mag ik weer. Nog 7 weekjes te gaan voor me.

Ik vind een groeiecho ene kant wel goed, maar wat ik nu merk wordt je toch wel aan het schrikken gemaakt doordat ze zeggen van je hebt een groot kind of een klein kind. Elk kind heeft een bepaalde groei.
En dan helemaal bij jou dat ze zeggen van klein en daarna zeggen van nee gemiddeld. Dan ga je toch twijfelen...
Maar fijn dat het bij jou weer goed was!!!
Ik moet nog ruim 8 weken...

Hoi Supertje,

Hoe gaat het met jou?
Heb ook een groei echo gehad!
Ben nu 31 weken en 5 dagen.
Kwa lengte ligt de kleine man ruim een week voor.
Gewicht nu 2 kilo en een beetje ligt dus ook voor.
Hoofdje is nu kwa omvang 34 en 4 dagen!
Rond de 31 cm omtrek nu al dat baart mij wel zorgen de verloskundige niet.
Maar zei heeft zelf nog geen kinderen.
Mijn zoontje Peter lag kwa breedte met zijn hoofdje ook 2,5 week voor maar de omvang klopte wel gewoon en ik weet wat voor hel dat was om het erdoor heen te krijgen.
Was toen ook van binnen een beetje ingescheurd maar daar zijn ze pas een half jaar na de bevalling achter gekomen dus ben niet zo blij met het nieuws.
Sorry hoor moest het even kwijt aangezien mijn verloskundige en man niet begrijpen waar ik me druk over maak.

Liefs Pupke

@pupke kan me voorstellen dat je je er wel druk over maakt. Het moet er straks wel weer uit. Ik heb alleen het tegenovergestelde. Baby''s met kleine hoofdjes (ja weet ben zeer bevoorrecht) Ik heb bij de oudste een huidscheurtje gehad, waar ze toch hechtingen in hebben gezet. Nou daar hoeven ze bij mij niet meer mee aan te komen. Bij mij hadden ze dus een steekje teveel gedaan. Maar dat wordt een flinke kerel dan bij je. Ik verwacht dat deze ook zo rond de 6 of 6,5 pond zal zijn.

Nu schijnt het wel allemaal wat makkelijker te gaan met een 2e maar na de bevalling zou ik, als ik jou was toch wel even vragen of ze de boel even goed nakijken.

Hoe gaat het voor de rest met je? Kun je het nog een beetje volhouden met je bekken?

Hoi Supertje,

Met de bekken gaat het wel alleen veel last van harde buiken met lopen en te lang zitten maar ik heb het er met alle liefde voor over!
Gaat het met jou ook een beetje?
Schiet nu ineens op he!;-)
Ben zo benieuwd naar onze grote kerel ha,ha.

Liefs Pupke

Dag dames,

Die groeiecho's zijn op zich best goed denk ik. Maar je hebt inderdaad of een te groot of te klein kind. De mijne te groot, en had teveel vruchtwater zagen ze bij het echo centrum. Waren heel bang voor suiker.
Door naar ziekenhuis binnen week. Ja kind leek op echo inderdaad 2 1/2 week voor te lopen. Glucose intolerantie test moeten doen. Suiker was keurig. Hoef ook niet meer terug te komen voor controle. Wordt dus gewoon een groot kind, dat was je eerste ook. Maar je zit dus wel 2 weken in onzekerheid. Terwijl ik best nuchter ben van mezelf.

Goetjes,

Terug
Bovenaan