Groeiecho's

Vanmorgen bij de verloskundige geweest, alles was goed. Ze vertelde me dat er in mijn indicatie staat dat ik recht heb op groeiecho's. Dit kwam me echter niet bekend voor. Blijkt dat dit komt doordat mijn andere kinderen 'kleine kindjes' waren en daardoor doen ze nu groeiecho's.
Nou ben ik in 2010 en 2013 bevallen van kindjes van 3020 en 3150 gram. toen ik er nooit gezegd dat ze klein waren
Echter zijn ze volgens de huidige maatstaven te klein zei mijn verloskundige. Daarom krijg ik groeiecho's en als het ze klein blijken zou ik misschien aspirine moeten slikken zodat de doorbloeding beter word
Nou vind ik die echoS niet erg, ze doen maar maar ik was niet van plan om aspirine te slikken omdat ik een kindje van bijna 4kg op de wereld moet zetten.
Ik maak me er niet druk om maar vind de hele gang van zaken toch een beetje vreemd en dat maakt me dan weer onzeker.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en misschien tips of gerustellende woorden?
 
Wauw, dit heb ik nog nooit gehoord. Een gezond geboorte gewicht ligt tussen de 2800 en 4000 gram. De meeste kindjes worden geboren met een gewicht van om en nabij 3 kg. 
En wat is aspirine dan? Echt. Ik heb nog nooit gehoord dat je iets moet slikken om een grotere baby te krijgen ?
 
Die aspirine zou er voor zorgen dat de doorbloeding naar de placenta beter word en er meer voedingstoffen naar de Baby gaan.
Aspirine is de voorloper van paracetamol (voordat dat bestond) en het werkt bloedverdunnend.

 
Het hangt er vanaf met hoeveel weken zwangerschap ze zijn geboren en wat het geslacht was. Hier bestaan tabellen voor, onder het percentiel 3 spreekt men van dysmatuur en zou het dus inderdaad een indicatie zijn voor groei echo’s en kun je aspirine overwegen. De gewichten die je noemt klinken niet direct te klein inderdaad, dus je kunt het even verder uitzoeken als je twijfelt!
 
Hoi hoi!

Nou ik vind dat geen kleine baby's! Dat is toch een prima gewicht! Mijn dochter is 2 jaar geleden met een gewicht van 2500 gram, dit was te klein voor de aantal weken dus bij de volgende zwangerschap zou ik ook asperine moeten slikken. Mijn zoon woog bij de geboorte 3600 gram dus hier heeft het wel wat gedaan maar vind niet dat jou kindjes nou veel te licht waren! Misschien vragen wat het gemiddelde is aan de verloskundige?

Groetjes
 
[quote quote=10473563]Het hangt er vanaf met hoeveel weken zwangerschap ze zijn geboren en wat het geslacht was. Hier bestaan tabellen voor, onder het percentiel 3 spreekt men van dysmatuur en zou het dus inderdaad een indicatie zijn voor groei echo’s en kun je aspirine overwegen. De gewichten die je noemt klinken niet direct te klein inderdaad, dus je kunt het even verder uitzoeken als je twijfelt![/quote]Ze zijn met 40+2 en 39+4 geboren dus keurig op tijd.
Ik heb besloten me er maar niet druk om te maken. Manlief en ik zijn het erover eens dat we geen aspirine gaan nemen om het kindje maar te laten groeien. Tenzij ze echt heel klein blijkt maar dat geloof ik niet.
 
[quote quote=10473571]Ze zijn met 40+2 en 39+4 geboren dus keurig op tijd.
Ik heb besloten me er maar niet druk om te maken. Manlief en ik zijn het erover eens dat we geen aspirine gaan nemen om het kindje maar te laten groeien. Tenzij ze echt heel klein blijkt maar dat geloof ik niet.
[/quote]Nou dan zitten ze volgend mij gewoon prima binnen de curves hoor! Groot gelijk, geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan