Groeien en wassen (wat is normaal?)

Hoi dames,

Een beetje idiote titel maar ik ben benieuwd hoe het met jullie baby's gaat en hoeveel was er gedraaid wordt. Justin is voor mijn gevoel achterlijk groot ik ben bezig met kledingmaat 74/80 dat is toch niet normaal voor een kind van ruim 4 maanden oud? Volgens het CB was hij qua gewicht en lengte goed in balans  (een dikke maand geleden 7210 gram en 68 cm lang) Broeken maatje 68 gaat nog wel maar van boven wordt 68 al te kort ik kan bijna iedere maand wel kleding bij halen omdat ik nog al eens "mis"grijp qua maat, er zijn kleertjes die hij nog nooit aan heeft gehad en dus nu al weer te klein zijn omdat ik toen ik het kreeg aan de grote kant was heb ik het opgeborgen voor "later". En ik ben voor mijn gevoel alleen maar aan het wassen ik denk gemiddeld wel 2 wassen per dag (incl. onze eigen kleding natuurlijk) hoe zit dat bij jullie of ben ik zo'n extreme poetsmiep of zo? Hoor het wel!

Groetjes,

Puk

Hoi Puk!

Hier nog zo'npoetsmiep hoor!  Ik heb ook heel veel was, moet wel eerlijk zeggen dat een truitje bij elk vlekje (of nat van het "kwijlen"") de was in gaat...ben daar misschien ook een beetje TE in maar goed.
ik ben net zo met de rest van het huis helaas..bijvoorbeeld gisteren (rond 18.00 uur pas) nog gestoft en gestofzuigd (schrijf je dat eigenlijk welzo??haha) enzo. Kwam net beneden en zag alweer vanalles (lees: wat kruimels enzo) op de grond liggen en dan kan ik het niet laten om weer te stofzuigen en te dwijlen. Och ja, ik kan gewoon echt niet tegen rommel of viezigheid en vind het heeerlijk als mijn huis lekker fris is, maar ik draaf wel af en toe misschien een beetje door hoor!

Groetjes 4dec

oeps, sorrie...nog even over de lengte en het gewicht!
Als het cb zegt dat het gemiddeld is, dan hoef je je toch geen zorgen te maken! Ben blij dat hij gewoon zo goed groeit! Maar met de kleertjes is het inderdaad lastig, die kun je dan een paar keer (of nog niet eens..) aandoen en dan liggen ze weer in de kast. Zonde he...vooral met hele leuke dingen vind ik dat altijd erg jammer!
Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden en weegt 5580 gram (een week geleden dan) en was toen 61 cm. Dit was ook goed volgens het cb.
Ze was wel maar 2800 gram en 47 cm bij de geboorte, dus ze was maar klein. Ze is echt flink bijgekomen (toen ik de tweede keer op het cb kwam was ze meer dan eenkilo!! bijgekomen en vorige keer ook weer bijna een kilo!!)
Zij heeft nu maatje 62, al best een tijdje.
Na de geboortje heeft ze heel lang maatje 50 (in het begin prematuur) gehad, en daarna dus 56 en toen heel snel 62. Daar zit ze nu dus al een hele tijd op.
Maar het ligt ook heel erg aan het merk vind ik hoor, wat zit daar een verschil in zeg! Van sommige merken kan ze zelfs nu nog maatje 56 aan en van andere merken word 62 nu iets te klein..
Maar goed, ik maak er weer een heeeel lang verhaal van (sorrie!!) maar het is echt niet abnormaal hoor, wat Justin weegt en hoe groot hij is. Elk kind is anders!

Hannah is nu bijna 4 maanden en heeft afgelopen week voor het eerst maat 62 aan gehad. De broek past al goed, maar shirtje is nog wat groot. Ik heb ook nog genoeg dingen van 56 die nog steeds passen. (afgelopen woensdag op cb was ze bijna 59 cm).
Ik doe er dus erg lang mee, want ze was ruim een maand oud toen ik ben overgestapt van 50 naar 56. Ik vind het weer erg leuk dat ze nu de volgende maat gaat passen, want ik heb nog zoveel leuke dingen in grotere maten, maar het duurt zo lang voor ze daar in kan. En sommige kleertjes van maat 56 begin ik al beu te worden, vind het veel te leuk om haar weer wat nieuws aan te kunnen doen. En ik mocht van mezelf al een tijdje geen nieuwe dingen meer in 56 kopen want ik had genoeg.

Wat betreft de wassen: ik vind het wel meevallen. Hannah spuugt bijna nooit en gaat ook niet elke dag in bad (meestal 3x per week), dus veel was van haar heb ik niet. Ik draai denk ik 3 à 4 wassen per week.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi,
Chloë draagt nu ong. 62/68. Ik droeg haar al snel maatje 68 van broek, vanwege haar spreidbroek. Omdat haar benen wijd worden gezet, waren haar broekjes al snel te kort.
Wassen doe ik ook heel de dag. Ook ik kleed haar al snel om als ze maar wat heeft gespuugd of gekwijld. Maar ook al is ze nog schoon; ze gaat ieder ochtend in bad, met schone kleren en 's avonds trek ik haar een schoon pyamaatje aan. De oudste gaat twee keer per dag onder de douche of in bad, ook elke keer met schone kleren en wijzelf uiteraard ook. Dus die was, dat wil wel.
Ach, ik heb er geen hekel aan, dat scheelt.
Groetjes Sil

Iris draagt nu 68-74. Gaat echt heel snel. Ze krijgt als er geen
spuugpartijen zijn 's avonds een schone romper aan, met een pyama doet
ze 2 nachten.

Broekjes gaan meestal 2 dagen mee, truitjes maar 1 dag.

Ik was 1 keer een lichtbonte was in de week vol met haar kleertjes, en dan om de dag een luier was van zo'n 14 luiers.

Verder veel slabbetjes, spuugdoekjes en extra luiers die onder haar hoofdje liggen.

Eline draagt maat 62/68,   lengte en gewicht weet ik donderdag. Dan moet ze weer naar het cb voor de 3e serie prikjes.

Ik draai 2 a 3 x p/wk de gewone kleding-was, daar gaat die van ons zelf bij in. En ook 2 a 3x p/wk de overige was met de spuugdoeken, hydrofiele handel, beddengoed van haar etc. Eigenlijk staat dat ding ook hier dus elke dag aan.

Groetjes, Alie

hoi hoi

ik was alleen in het weekend en dan 3 wassen,en dan met alles van ons erbij in,aaron gaat 2 keer in de week in bad en dan nog een keer onder de douche met papa,verder weegt hij 8320 en is 66,5 cm lang,dus wij winnen;-)hij zat er iets boven maar hij is sprekend zijn vader toen die zo oud was en die is nu een lange slungel dus wij vinden het niet erg:)ik ben niet zo met spugen enzo...komt bij dat aaron een keel opzet die je straten verder op nog hoort als je hem omkleed dus dat doen we ook niet te vaak,meestal doet hij 2 dagen met zijn kleertjes,tenzij het ondergespuugd,ondergepoept is,maar dat is logisch!!!

groetjes de trotse mama van aaron:)

Terug
Bovenaan