Groeien jullie kindjes ook zo snel?

Vanmorgen maar eens wezen wegen met Rivano.en wat blijkt:4740 gram!hij is ruim 3 weken nu en al bijna 700 gram boven zijn geboortegewicht!pff wat gaat het snel zeg!
was zelf bang dat ie te weinig voeding kreeg omdat ie gisterenavond en vannacht maar bleef drinken en mn borsten voelde beetje leeg!maar nu weer gerust hoor,want hij is in 8 dagen 400 gram gegroeid!
misschien regeldagje gehad?
herkennen moeders met borstvoeding dit?en laten jullie ze ook drinken?ik wel,maar soms wel met gevolg:spugen en krampjes,waardoor die nog meer wilt drinken om te poepen...
verder is ie nog steeds een heel tevreden mannetje

liefs jootje

Dat willen blijven drinken noemen ze clusteren en is heel normaal ;) En ja, als mijn meisje wil clusteren mag ze.. Ik leg haar zodra ze begint te smakken al aan. Soms is dat na een half uur alweer, soms zit er 3 uur tussen, ik let er verder niet op. Smakken is hongersignaal = aanleggen.
Wat wel helpt is om de meest lege borst aan te bieden als je mannetje wil drinken om te kunnen poepen. Het is namelijk vaak alleen zuigbehoefte en geen echte honger. Ik merk aan mijn kleine meisje wanneer ze wil sabbelen of wanneer ze echt wil drinken en daar handel ik dan naar.

Vind het sowieso snel gaan allemaal. Ik dacht ook dat ze te weinig voeding kreeg vanwege spruw, maar dat valt dus best mee. Zo'n regeldagje heb ik nog niet echt herkend, omdat ze vanwege de spruw kleine beetjes dronk en echt heel vaak wilde drinken een paar dagen achter elkaar.
Ik laat haar inderdaad ook gewoon drinken. En inderdaad ook spugen en krampjes. Meestal wil ze maar 1 borst. Zelfs na het verschonen. Ik vind het nog erg lastig allemaal met borstvoeding geven, bv. om regelmaat te vinden, nachtvoeding verminderen, wel/niet wakker maken voor voeding, maar ook om het verschil te herkennen tussen sabbelen en honger.

Gelukkig is ons meisje goed aangekomen, dus daar geen zorgen over.

Wat gaat het snel hé?! Luana is nu na 2 maanden alweer ruim 1 kg en bijna 5 cm gegroeid!!

Ik geef haar dan de fles maar ook flessenbaby's hebben regeldagjes. Afgelopen zondag had Luana een regeldagje. Ze kwam elke 2 uur en heeft de hele dag veel gehuild. Ook die nacht kwam ze nog weer. Pas maandagmiddag knapte ze op en nu is ze weer ons lieve meidje!

Mijn vriendin is een dag na mij bevallen en geeft bv. Zij geeft haar dochter nu ook een speen vanwege de enorme zuigbehoefte en de kleine is er een stuk rustiger door. Het kan dus wel een speen met bv.

Liefs ciomama

Het is hier vooral eind de middag/begin avond dat ie veeel wilt drinken!soms ook snachts nog.
nu geef ik er helemaal aan toe en is ie lekker rustig
hij heeft ook een speentje,maar alleen als echt onrustig is,hij wil hem ook niet altijd

liefs jootje

Terug
Bovenaan