groeien

A

Anoniem

Guest
hallo
ik ben 28 wk zwanger en nu in totaal 7 kilo gegroeid.
ik hoor allemaal verhalen over de vele kilo's en vraag me af of 7 kilo niet te weinig is,wie weet dit?
groetjes ammarins

Hoi!

Ik heb gemiddeld 12 kg gehoord voor een hele zwangerschap en je baby moet nog wel wat zwaarder worden de komende weken. Van die 12 kg is 6kg echt baby-gerelateerd, dat wil zeggen: baby zelf, moederkoek, vruchtwater, en je borsten natuurlijk en de overige 6 zijn kilo's die je lichaam aan vetreserves aanmaakt en die je na afloop ook weer kwijt moet zien te raken.

Dus, ik zou zeggen: wees blij, alles wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af!

Ik ben zelf nog maar 12 weken zwanger, maar ik ben alleen nog maar afgevallen, al 3kg. De verloskundige zei dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken; de baby pakt wel wat hij nodig heeft.

Liefs,
Noa

hoi hoi,

Ik kom ook geen gram aan hoor !!
Ben nu 29 weken zwanger en nogsteeds -1 kilo afgevallen..
Mijn kleine meid groeit prima en doet het goed..
Ze eet alleen mij op zeg maar, vind het niet erg heb namelijk  8 kilo overgewicht,
dus na mijn zwangerschap zit ik prima op gewicht...

Maar gemiddeld kom je met een zwangerschap 12 - 15 kilo aan.
Bij mijn eerste zwangerschap viel ik 13 kilo af en kwam uiteindelijk 5,8 kilo aan.

fijne zwangerschap nog !

groetjes simone

Hoi,
Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en ook nog maar 2.5 kilo aangekomen.
Bij mijn zoontje zat ik al op 7 kilo. Het  wisselt dus heel erg per vrouw maar ook
per zwangerschap. Dat maakt ook niet uit want die kleine pakt idd wel wat hij/zij
nodig heeft.
Wel is mijn buik in 4 weken tijd enorm gegroeid!! 4 weken geleden zag je nog niets en
nu kun je er niet meer onderuit dat ik zwanger ben.. Ben er wel heel trots op!!
Geniet lekker van je zwangerschap het komt allemaal goed.
Liefs Melanie

Hallo,

Maak je geen zorgen.
Ik ben tijdens mijn zwangershap ook maar 7 kilo aangekomen.
Jesse woog al ruim 7 pond dus ik was na mijn bevalling zelfs lichter dan voor mijn bevalling.

Ook ik ben in eerste instantie afgevallen in de eerste drie maanden en kom nu weer aan. Bij mij gaat het deze afgelopen twee weken ineens hard. Ik ben nu 22 weken zwanger, maar heb niet precies mijn gewicht gemeten voordat ik zwanger werd. (struisvogel) Vanaf mijn begingewicht ben ik, denk ik,  ongeveer 3 kilo aangekomen.

Wel lees ik overal dat je het snelste in gewicht toeneemt tussen de 20 en 30 weken. Omdat je daar al bijna 'doorheen' bent, kun je er wel bijna van uit gaan dat je geen kilo's en kilo's meer zult aankomen. En ik ben ook van mening dat dat gewoon fijn is, want wat er aan komt, hoeft er inderdaad ook niet af!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan