Groeien

A

Anoniem

Guest
Misschien een stomme vraag, maar ik had ergens gelezen dat door te strakke kleding de groei van je lichaam als je zwanger bent nog welleens belemmerd kon worden? (buik/borsten ed)

Weet iemand misschien of dit zo is, of is dit maar een fabeltje?

Ik heb altijd maatje XS-S gehad. Ben nu 20wk en pas nog steeds in mijn kleren, alhoewel ze wel ietsje strakker zitten als voorheen.

Groetjes Kim

Hoi Kim,

ik ben geen expert, maar voor hoever ik weet belemmert strakke kleding de groei van je lichaam niet hoor. Het zit alleen niet lekker en dan ga je vanzef wel ruimer zittende kleding aandoen. Wat je alleen niet moet doen is je buik in gaan houden omdat je dan nog in een bepaalde maat past. Das leuk als je niet zwanger bent, maar als je zwanger bent gewoon laten groeien die buik en hem de ruimte geven om te groeien ( wat hij overigens toch wel doet).

Groetjes Sharon.

Dankje Shanon. Ik had dus ergens op een site gelezen dat het wel belemmerde.
Zou ik namelijk juist heel jammer vinden aangezien ik ook zoooo graag een buikje wil.

Maar ik wacht geduldig :D

nee, volgens mij kun je best wat strakkere kleding dragen. Je moet jezelf niet opstroppen natuurlijk. De baby zit heel veilig en daar kan niets mee gebeuren. Ik vind het zelf alleen niet zo lekker zitten. Je krijgt dan van die strepen op je buik en die jeuken zo erg.

Ik wou dat het waar was dat strakke kleding de groei van je lichaam belemmert! Dan zou ik altijd rondlopen als een rollade, hahaha!!

Even serieus; ik kan me voorstellen dat het niet goed is om je op dit moment in een corset te hijsen ofzo, maar volgens mij komen dan nog eerder je organen in de knel dan je baby: die groeit wel door.

Zou wel handig zijn dan droeg ik altijd maatje 36 ipv 46 in de hoop dat ik niet verder groei (qua rest dan, niet de buik)

Ik vind hetzelf niet lekker zitten strakke kleding, inderdaad het gaat jeuken bij die strepen en plakken...

Terug
Bovenaan