groeien

Hoi iedereen,

Ons zoontje was gisteren 4 weken. Bij de geboorte was hij 51 cm. Gisteren hebben we hem opnieuw gemeten, hij was 56 cm. En dat in 4 weken. Wij denken natuurlijk, dat wij een superkind hebben. (is het ook en.....dat denkt iedereen waarschijnlijk van zijn eigen kind) Weten jullie dat nog van jullie kind ?

Groetjes
 
Ik wil je pret niet drukken hoor, maar het meten van zo'n jong kindje is niet zo makkelijk, dus misschien was 'ie bij de geboorte al langer dan 51 cm of nu iets korter dan 56 cm. Als we ons dochtertje zelf meten is ze ook altijd langer dan als het cb dat doet. En daar komt nog eens bij dat zo'n pasgeboren baby'tje nog helemaal in elkaar zit. Maar misschien is jullie zoontje wel 5 cm in 4 weken gegroeid!!
Veel plezier met je zoontje!
 
Wij hadden zelf ook wel eens gemeten en kwamen dan hoger uit dan het consultatiebureau :)
Onze kleine is nu 12 weken en was in week 10 60,5 cm op het bureau, bij geboorte was ze 51 cm. Dus tot nu toe is het ongeveer een cm per week. Dit blijft niet zo, denk ik, als ik naar de gemiddelde groei-ontwikkeling kijk in het boekje van het consultatie-bureau.
Maar het stelt me wel gerust dat de borstvoeding goed loopt.
Leuk hè om het in de gaten te houden. Ik ben natuulijk stiekem best trots dat ze zo goed gegroeid is! Ze is aan de grote kant.
 
Je hebt ook een superbaby! :)
Onze superbaby was met 4 weken 58 cm en inderdaad het cb meet soms wat raar. Als ik naar de groeicurve kijk is dat een zeer hobbelige lijn.
 
Hoi Danee,

Mij pret wordt niet gedrukt hoor. We hebben het de eerste dag gemeten en de dag daarna, het was precies hetzelfde en nu is hij ook twee maal gemeten. Volgens ons is het redelijk juist.
Je merkt het ook aan zijn kleertjes.
Maar je hebt wel gelijk, meten is niet makkelijk.

Groetjes
 
Mijn zoontje was met de geboorte 52 cm en hij woog 4120 gram.
2 maanden later was hij 60cm en 6385 gram
3 maanden was hij 65 cm en 6820 gram
4 maanden 66.5 cm en 8140 gram
Zo zie je dat ze de ene keer meer groeien en dan komen ze weer meer in gewicht aan, zo gaat dat wel bij mijn zoontje. Hij is nu 6 maanden en morgen moet ik weer naar t cb. Hij doet het verder goed is nooit ziek dus ik maak me nergens zorgen over. Ze zeggen dat hij aan de grote kant is en stevig maar ja dat was ik vroeger ook dus heeft hij het niet van een vreemde.
 
Hoi,

Onze zoon groeide ook niet echt geleidelijk hoor.

Geboorte: ong 52 cm en 4545 gr
1 maand: ong 56 cm en 4430 gr
2 maand: ong 59 cm en 5630 gr
3 maand: ong 63 cm en 6510 gr

Vooral het gewicht is niet echt een pijl op te trekken.
Maar je merkt het inderdaad het beste aan de kleertjes dat het wel heel snel gaat!

Geniet ervan.
 
Terug
Bovenaan