groeipijn

Hoi meiden,

Ben nu 14 w + 1 dag en heb de laatste dagen steeds van die irritante steken in m'n onderbuik en liezen, soms gewoon wat krampen in m'n liezen, zou dit nu al van het groeien kunnen zijn?
Moet zeggen dat die buik wel groeit....
Maar nog maar 1,5 kilo aangekomen.

Hebben jullie hier ook last van of misschien ervaring mee? Bij m'n eerste had ik dit eigenlijk pas veel later in de zwangerschap.

Groeten Rieke

Hoi Rieke,

Ik heb dit al sinds het begin van mijn zwangerschap. Toen ik 4 weken was heb ik al aan de bel getrokken bij de gyn.
Zij zei toen dat ik moest afwachten omdat het van alles kon betekenen zo vroeg.
Toen ik bij haar kwam voor controles en alles in orde bleek, vertelde ze me dat dit dus al bandenpijn kan zijn..
Ergens anders las ik dat het vanaf 14 weken heel normaal is dit te voelen. Als ik me niet vergis en het goed heb gelezen ben je even ver als ik. 14 weken en 1 dag ;-).
Al je je erg zorgen maak zou ik gewoon even de VK bellen. Beter 10 x voor niks dan 1 x te weinig.
Btw. ik had veel verlichting bij een hete douche op mijn onderrug.

Succes en liefs Sonja

Ha Rieke, ik heb ook al vanaf het begin steken in mijn liezen. Niet vaak, maar soms voelt het alsof ik een spier in mijn onderbuik of liezen verrek en soms voelt het een beetje beurs. (Over beurs gesproken: mijn borsten kunnen er ook wat van!)
Ik heb het er niet met de VK over gehad, maar het voelt alsof het één en ander op rek staat en maak me er niet te veel zorgen over.

Succes!

Heel herkenbaar. Ook ik had het al veel eerder in de zwangerschap dan bij de eerste. Volgens de verloskundige volkomen normaal. Alles is al eens opgerekt geweest en je buik groeit waarschijnlijk sneller. De een heeft er ook meer last van dan de ander.

Terug
Bovenaan