Groeipijnen???

Hoi,   mijn dochter Yara is 4 jaar en 8mnd maar heeft de laatste tijd erg veel last van haar beentjes 's nachts. Dit is echt heel zielig ze heeft veel pijn en moet erg huilen.
Ik geef haar dan vaak maar een paracetamol maar wil dit eigenlijk ook niet te vaak doen. Wie heeft hier ervaring mee en nog tips wat je hier tegen kunt doen.
 
Hoi,

Het zou kunnen dat het groeipijnen zijn. Zelf heb ik 2 kinderen en die hebben er net of nauwlijks last van gehad. Als je dachtertje regelmatig 's nacht overstuur is, omdat ze pijn heeft zou ik er toch even door de huisarts naar laten kijken. Je kan er beter een keer teveel komen.

Groetjes Esther
 
Hoi

Mijn oudste zoon heeft hier ook enorme last van gehad en soms als hij weer een groeispurt heeft nog steeds,hij is nu bijna 7.
Ik ben er een keertje voor bij de huisarts geweest,maar die zei dat er niets voor is.
We hadden wel als advies meegehad om het voeteind iets omhoog te brengen en als hij zo'n aanval s'nachts heeft,natte doek om de pijnlijke gewrichten en anders wrijven voorzichtig masseren.Verder zal dit vanzelf minder worden.Ik merk wel dat het wel afneemt nu hij ouder wordt.Mijn zus had het met haar dochter ook die heeft er warme pittenzakjes opgelegd,verder is er volgens mij dus weinig aan te doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!!!!

sterkte en succes Angelique    
 
Mijn zoontje heeft hier ook last van bij vlagen, ik geef hem dan wel paracetamol. Dan slaapt hij weer heerlijk rustig en zonder pijn. Af en toe paracetamol kan naar mijn idee geen kwaad. Het schijnt ook te helpen als je warme doeken op de beentjes legt of deze masseert, maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.
 
Terug
Bovenaan