groeisprong??

Kan iemand me  vertellen of onze dochter misschien in een zgn groesprong zit??? Vanaf vrijdag slaapt ze ineens niet meer door. Ze wordt rond 3 uur wakker en begint eerst een beetje te zeuren maar dat gaat al snel over in echt heel hard huilen. We proberen het eerst om haar te laten liggen, maar dat lukt niet echt. De enige manier om haar te troosten/stil te krijgen is de fles (speen wil ze absoluut niet). Ik geef dan niet een volledige voeding omdat ik niet wil dat ze hier aan went (weet niet of dat kan, maar mijn gevoel zegt dat ik dat niet moet doen). Verder is ze overdag ook niet te genieten. Ze wil alleen maar op de arm (moet er ook even bij vertellen dat ze donderdag best wel ziek was, 39.5 gr. koorts, dus toen mocht ze van mij wel op de arm) maar dat kan natuurlijk niet de hele dag want er moeten ook nog andere dingen gedaan worden. Dan leg ik haar weer in de box (als ze niet te moe is) en dan begint ze weer te huilen. Dus als ik denk dat ze moe is gaat ze maar weer naar bed. En dan slaapt ze dus wel weer een paar uur ('s morgens 2 uur en 's middags zo weer 2 of 3 uur). Moet ik haar nou overdag wakker gaan houden. We zijn ondertussen aardig moe aan het worden na 3 nachten (we waren net een beetje bijgekomen van de eerste 3 maanden toen ze zo vreselijk gehuild heeft, dus heb nu zoiets van het begint toch niet weer opnieuw?). Is er iemand die dit herkent????

Hoi hoi,
Onze dochter is nu bijna 4 maanden en sinds 2 nachten slaapt ze ook niet meer door ze wordt wel 2 keer wakker ook 's avonds wil ze niet lekker gaan slapen wat ze eerst moeiteloos deed. Ik ging 's avonds als ze lekker sliep nog weleens lekker skeeleren met een vriendin mijn man bleef dan oppassen maar eergisteren belde hij op ze was wakker geworden en ontroostbaar ik hoorde haar vreselijk krijssen door de telefoon hij heeft haar toen maar in de auto gezet en mij opgehaald. Ook in de box enz wil ze nou liever niet. Ik denk dat het weer een sprongetje is want ze heeft dit al vaker gehad duurde dan een paar dagen en dan werd ze weer het meisje dat we kennen.
Ik zet haar nu in de wipstoel en schuif die dan mee waar ik bezig ben dit vindt ze nog wel leuk.

groetjes,
marike ian 30-10-01 en joany 09-02-07

Hallo,

Het ligt er een beetje aan hoe oud je dochtertje precies is. De sprongetjes beginnen altijd rond een bepaald aantal weken. Senne is nu 13 weken en ik merkte bij 11 weken dat ze hangerig begon te worden. Dit hoort duidelijk bij het sprongetje van 12 weken, want ik herkende alles uit het boek van 'oei ik groei'. Wat hier niet in stond, maar wat Senne wel had, was inderdaad het niet meer doorslapen. Nou sliep Senne zowieso nog geen hele nachten, maar wel al van 23.00 tot 05.00/06.00 uur. Ineens werd ze weer wakker midden in de nacht en dan ook nog eens meerdere keren. Om haar niet weer te laten wennen aan een nachtvoeding, zijn we toen in overleg met het cb flesjes gaan geven met 150 cc water met maar twee schepjes voeding. Zo raakt ze wel verzadigd genoeg om te kunnen slapen, maar went ze niet meer aan de grote hoeveelheid voedingsstoffen. Na een klein weekje is ze weer beter gaan slapen en nu krijgt ze dus geen flesje meer. Ze wordt 1 à 2 keer per nacht wakker, maar is dan gemakkelijk te troosten. Misschien kun je dit ook eens proberen?

Het voordeel van een sprongetje is natuurlijk wel dat je kindje zich ontwikkelt en dat het hangerige weer overgaat! Succes ermee!

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan