Groeispurt, sprong of slaapregressie?

Mijn dochter is nu 4 maanden. Sinds een week is het drama met slapen, eten en qua humeur.
Ze was voorbeeldig, na wat opstart problemen qua slapen deed ze sinds 8 weken ineens ook alle slaapjes overdag in bed, soms 45in, vaak 1 uur soms langer. Wakker tijd klopte precies, En savonds sliep ze al weken door zonder nachtvoedingen of dat ik er überhaupt heen hoefde.

Sinds een week is het anders, ik kan 2-8x per nacht eruit voor een speen maat dat is niet erg. Overdag wil ze niet meer zelfstandig in slaap vallen, gaat dan lopen geinen in bed hoe moe ze ook is. Op de arm valt ze uiteindelijk wel in slaap (duurt soms lang soms is ze zo weg). Als ik haar dan wegleg is ze binnen 30 min weer wakker.

Qua eten lijkt ze sneller honger te hebben maar grotere flessen helpt niks. Ze krijgt 6x150
Ik volg haar en deels op tijd
Dit is ongeveer het schema
730/800 fles
1030/1100 fles
1330/1400 fles
1630/1700 fles
1900 fles
Laatste fles rond 2115/2130 dan is ze bekaf en valt inslaap dus deze gaat niet altijd leeg.
22/2215naar bed

Meestal is ze na het slaapje van 17/18 uur wakker tot de laatste fles maat dit vind ik niet erg. Ze slaapt dan de hele nacht door.

Zit ze in een sprong of slaapregressie? Ik weet niet goed hoe ik haar kan helpen
Ze is vrolijk maar als ze even geen aandacht krijgt is het krijsen en ze is een baby die nooit huilt.
Iemand tips?
 
Ik denk dat dit de 4 maanden-slaapregressie is, ik herken heel veel uit je verhaal bij mijn 5,5 maand oude dochter. Die zit nu duidelijk in haar piek.Ze is nu ook 4-6 keer wakker per nacht (eerst 1 max 2x tussen 19.00/20.00 – 07.00/08.00u)
Ook slaapt ze veel moeilijker in, gaat ze kletsen/gillen/druk doen.

Vier weken geleden begon ze regelmatig te gillen/krijsen wanneer ze even geen aandacht krijgt en sinds een week of 2 begon het vaak wakker worden in de nacht. Vorige week kon ze ineens omrollen van haar buik naar rug én deze week ook van rug naar buik, dus ik link het echt aan de regressie ☺️

Ze zeggen dat het echt ineens weer over kan zijn ?

Ik las en hoorde dat het vooral belangrijk is om zoveel mogelijk haar ritme te blijven volgen maar niet al te veel andere slaapassociaties aan te leren tijdens een regressie omdat ze dat soms doorzetten als de regressie over is waardoor het lijkt alsof je er langer in blijft hangen..

Nouja we gaan het zien?
Sterkte en succes mama!
 
Ik herken ook veel uit je verhaal. Onze dochter is inmiddels 6 maanden, maar de 4 maanden sprong was hier pittig. Duurde +/- 4 weken hier. Huilerig, hangerig, honger of juist geen honger, en dan die nachten.. je kon me soms echt opvegen ?

Wij volgenden indd gewoon het ritme zoals "normaal". Zover het kan natuurlijk. Als ze echt bekaf was, ging ze gewoon eerder of iets meer naar bed. Ze hebben het nodig. Daarna kun je het ook allemaal wel weer oppakken ☺️

Sorry, kan het niet positiever brengen haha.
Maaaaaaar, daarna heb je wel een heel ander kindje, en dat is echt geweldig om te zien! ? Omrollen, gillen, schreeuwen, blazen… Je moet er even doorheen, maar echt, het word weer beter.

“Het is een fase” ?
 
Terug
Bovenaan