Groeispurt?

Ik ben nu 24w3d zwanger van mijn eerste kindje. Vorige week was ik bij de vk en toen had ze het erover dat het kindje een groeispurt aan het maken was. En verder dat als ze later het idee kreeg dat als het kindje groot was, ik nog groeiecho's zou krijgen. Is dat niet een beetje vroeg om dat al te zeggen? Ik bedoel, bij de 20 weken echo was de kleine precies gemiddeld, het kan toch best dat er een paar weekjes met een groeispurt tussenzitten? Ik merk wel dat ik nu een flinke buik begin te krijgen (het is echt niet meer te verbergen), maar dat hoeft toch helemaal mijn kind niet te zijn? Hoe zit dat precies met groeien, gaat het normaal geleidelijker of varieert dat per kind?

Het groeien varieert echt enorm hoor! Onze meid was met de 20-weken echo best klein, ze lag een stukje onder het gemiddelde... Maakte me toen echt geen zorgen, het maakt me weinig uit zolang ze gezond is!
Nu is m'n buik wat hoger dan gemiddeld, maar dit zou niets zeggen over de baby volgens de vk!

Geen zorgen maken dus, en ach, groeiecho's zijn toch hartstikke leuk? :)

Poe Esk, ik heb eigenlijk geen idee - ik dacht ook dat er groeispurtjes konden zijn van een paar weken dus lijkt me ook wel snel. Misschien een beetje voorbereiden van haar kant in de trant van 'dan kan het alleen maar meevallen''?? of vanuit informatief oogpunt zonder dat dit wellicht echt een ding is... Ik heb nu ook met 22wk5d al een flinke buik maar alles is gelijk naar voren gegaan. Misschien weet iemand anders meer... en anders zou ik gewoon nog even bellen.

hoi esk

ik begrijp mijn buik ik ook enorm gegroeit de laatste weken ik ben nu 22 weken zwanger voor de eeste keer,
maar je kunt er echt niet meer omheen, maar het kan er ook aan liggen of je naar voren of naar achter draagt. en ik ben ook zelf heel klein 1.58 en mijn vriend is 2 meter dus moet de baby ergens in me buik laten.
maar je kan ook veel vruchtwater hebben en daarom grote buik hebben.
gr.

Bedankt dames, ik maak me verder ook geen zorgen, vroeg me alleen af hoe het zat. En ja, als het een groot kind wordt, dan kan ik daar zelf ook niets aan verhelpen dus dan zien we wel weer verder.
Aan de ene kant is het "leuk" om extra echo's te hebben, aan de andere kant: na het hele ziekenhuis/IVF gebeuren wil ik eigenlijk nu alleen nog maar het woord "standaard" en "gemiddeld" horen. Want dat zou betekenen dat het allemaal "standaard" en "gemiddeld" gaat... ook wel 's een verademing ;-).

We zullen zien!

Groetjes Esk, (24w6d)

het is standaard dat groei niet in 1 rechte lijn gaat maar met spurts. en gemiddeld krijg je meerdere spurts en is het daarna even rust.

zo is mijn buik wekenlang het zelfde en zo is het ineens in een paar dagen vergroot, gaat bij mij de hele tijd zo.

De kleine blijft hierdoor wel op gemiddeld dus het is blijkbaar standaard goed.

hihihi hopelijk genoeg "goede"woordjes gebruikt?

Terug
Bovenaan