groeit als kool

vanmiddag ben ik weer bij het weeg uurtje geweest bij de cb.

en onze kleine man groeit als kool..
bij de geboorte was hij 3180
bij ontslag van het ziekenhuis woog bij 3210
toen is hij in 2dagen 130 afgevallen dus was weer 3180
een week later woog hij 3510 en vandaag woog hij zelfs 3880..

ik vraag me af of dat niet te hard gaat heb gehoord dat baby's tussen de 150 en 200 gram per week moeten aankomen bij ethan is dit dus veel meer nu drinkt hij ook meestal 90cc uit de fles en hij drinkt misschien nog wel meer uit de borst want ik kolf tussen de 100 en 150cc gemiddeld

nee hoor gaat niet te hard,
mijn meisje was net als haar broers ook zo snel, de eerste 11dgn is ze dagelijks gewogen en we hadden dagen erbij dat ze 110gram aankwam op 24uur, na 2dgn zat ze op haar gebroorte gewicht en op dag 11 had ze er een halve kilo bij, na een maand 1200gram, dat is ook normaal, de meeste baby's komen ong een kilo aan de eerste maand!
Ze krijgen nu ook echt al elastiekjes om de benen hé, dat vind ik altijd zo lekker,,haha
Liefs

ieder kind verschilt hoor ;)
alicia is bijvoorbeeld in 5 weken maar 600 gram aangekomen
maar wel erg veel gegroeit.
over 2 weken weer naar weeg uurtje.
de een is snel in de groei de ander in de motoriek ;)

pascal woog bij de geboorte (23 maart) 3940 gram.
toen wij 3 dagen later uit t ziekenhuis naar huis gingen woog hij 3570
4 april woog hij 3880 en gisteren 4430!!!!!!!!
echt een mega spurt en de vrouw van het cb vond het geweldig.
ik denk niet dat het de bedoeling is dat pascal zo blijft groeien, een pond per wek is wel erg veel.
van het cb begreep ik dat met borstvoeding 100 gram per week groeien mooi is.

smooty

maak je geen zorgen, zolang het cb er niks van zegt is er geen probleem.
Noa is een ¨grote¨ baby, omdat Spaanse baby heel klein zijn hier. (noa is half half)
Maar de onze kinderarts zegt juist dat ze het goed doet omdat de groei in lengte en gewicht goed in evenwicht is.

En ik vind het wel fijn dat ze wat reserves opbouwt :)

jayden kwam ook erg veel aan, in 3,5 weken was hij1500 gram aangekomen. het cb zie hier niks over. maar toen ik 3 weken terug van de trap gevallen was met jayden toen kreeg ik te horen dat ik flink moest gaan minderen met zijn voeding.
hij kreeg veels te veel, terwijl het cb hier niks over had gezegt die vonden het wel goed dat hij zoveel dronk en zij zeiden dat een baby zelf aangeeft van hoeveel hij nodig heeft.
ik moet maandag weer naar het cb om te wegen en meten en dan krijgt hij ook zijn eerste prikjes.
dus ik ben benieuwd hoeveel hij dan weegt en of hij nu minder snel aankomt.
zo zie je maar je krijgt overal andere informatie.

groetjes angelique

ja dat klopt.. in het ziekenhuis hebben ze ethan gigantisch vol gepropt.. daar was het zo dat 50cc is 50cc en dat moet er in daarom is hij ook pas toen hij thuis was iets afgevallen ipv na zijn geboorte..

ik moest aan de tijden houden met voeden en als hij zich eerder melde moesten we hem sussen met de speen met gevolg 130gram afgevallen in 2 dagen toen hebben we met de kraamverzorgster afgesproken dat ze gewoon op verzoek gaan voeden ik geef immers borstvoeding en als hij in slaap viel luier te verschonen en weer aan te leggen en toen kwam hij aan nog niet zo rap maar het was het begin.. toen hebben we laten gezegd dat we om en om gingen doen (borst en fles) en zins gisteren heb ik dit geminderd naar alleen de laatste en eerste voeding de fles te doen en de rest borst incl de nacht voeding

ik heb wel geleerd dat je echt naar je zelf moet luisteren en je eigen gevoel me volgen

Terug
Bovenaan