groeit erg hard

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Het is al lang geleden dat ik wat postte maar heb het ook zo druk! Nu zit ik met een dilemma, ons ukkie is 5 en een halve maand en weegt nu over de 8 kilo en heeft maatje 74. Zijn hoofdje komt bijna boven de maxi cosi uit. Ik heb ergens gelezen dat ze wanneer ze met hun hoofd uitsteken ze in een autostoeltje moeten, maar hij is pas 5 en een halve maand! Het zou wel een uitkomst zijn want de maxicosi is niet meer te tillen en hij kan al goed zitten (hij krijgt groente en fruit gewoon in zijn kinderstoel) maar het is toch eigenlijk veel te vroeg daarvoor!
Heeft iemand hier ervaring mee??

Ik heb vorige week eens geprobeerd hoe hij in het autostoeltje van mijn schoonzus zit maar mij leek het dat het heel goed ging, hij zakte niet weg en bleef netjes recht zitten (de stoel stond niet helemaal recht op maar een beetje in ligstand gekanteld).

What to do?

Groetjes kerstwondertje

Als hij met zijn hoofdje boven de maxicosi uit komt is die sowieso niet veilig genoeg meer en zou ik hem, als ik jou was, gelijk overdoen in een ander stoeltje. Je hebt er ook die in de ligstand kunnen en als je dan niet hele lange stukken gaat rijden of zo dan lijkt me dat een veel betere oplossing!!

Maar wat is ie van jou dan idd groot! Die van mij is nu 6 maanden (en een paar dagen haha..) en die zit nog met gemak in maat 62, en het bovenstuk bij de maxicosi bereikt ie nog lang niet...
Gr. Anne-Marie

Hoi hoi, ja hij groeit inderdaad erg hard, maar hij is niet dik ofzo. en dan te bedenken dat hij 3 weken te vroeg geboren is. Maar als hij de 2 meter van zijn papa na wilt gaan moet hij wel hard groeien haha. Ik denk dat ik me maar een autostoeltje ga bestellen dan, ik heb eens gekeken op kinderstoeltje.nl en daar kosten de maxicosi stoelen maar 130,- euro ik geloof dat dat niet te duur is of wel?

Groetjes kerstwondertje

Wat ik heb begrepen van autostoeltjes is dat het gewicht goed moet zijn.
De stoeltjes na de maxi-cosi kunnen vanaf 9 kilo (en de maxi-cosi tot 13).
Er zijn ook stoeltjes waar ze eerder in kunnen,maar die zijn van B-merken.

Groetjes Jessica

Hoi,
Dit is mijn mening..
Tussen goed kunnen zitten, [in een kinderstoel gezet worden], en uit zichzelf gaan zitten..zit nog wel een verschil.
Kinderen die neergezet worden kunnen zitten, lijkt het, want ik persoonlijk vind pas dat een kind kan zitten als het uit zichzelf gaat zitten, vanuit lighouding, kruiphouding of wat dan ook.
Dus als de maxicosi te klein word, zou een autostoel kunnen, maar bedenk wel dat het rechtop moeten zitten, want dat is het dan, is niet heel goed voor de rug. Korte stukjes zal wel gaan, maar lang?
Onze jongste is bijna 6 mnd, en gaat op schoot ook steeds zelf naar voren, om rechtop te zitten, maar de kinderstoel gebruik ik voorlopig nog niet hoor.
Lekker in de wipper, of op schoot.
Het is natuurlijk aan jou, maar ik zou er eens goed naar kijken.
Hoe groot is je kindje dan qua cm?
Ben benieuwd, suc6, Gr Rina

Hoi,

Onze dochter was ook nog geen 9 maanden (volgens mij iets meer dan 7 maanden)  toen ze overging naar de grotere autostoel. Ze 'knapte' aan alle kanten uit de Maxicosi. Ze woog toen wel 9 kilo  Wij hebben toen een grotere Maxicosi-autostoel gekocht. Wel hebben we er toen een extra hoofdverkleiner bijgekocht zodat ze wat meer stevigheid had bij haar hoofdje. De stoel stond de eerste maanden standaard in ligstand. Pas toen ze zelf kon zitten, ging de stoel ook wat rechter op.
Bas past nu nog net in de Maxicosi. Hij is nu 6,5 maand en ruim 8,5 kilo. Zodra hij 9 kilo weegt gaat ook hij over naar de grotere stoel.

Groetjes,
Karin

Hoi

Ons zoontje is nu 18 weken en 1 dag om precies te zijn en 4 dec 2007 woog hij
6430 gram dat zal nu dus wel over de 7 kilo zijn en hij zit tegen maatje 74 aan. Hij is (pas opgemeten) al 70 cm.
De maxi cosi is ook wat krap aan het worden en we zijn al aan het kijken voor een auto stoel
Ze zeggen vanaf 9 kilo nou de groeten ik ga geen zware maxi cosi tillen en mijn zoon zit ook al in de buggy en kinderstoel dus dat komt best goed!
Maak je nergens druk om zolang alles goed gaat is er niks aan de hand.
Hij of zij eet goed, drinkt goed en slaapt goed en natuurlijk speelt goed hoef jij je nergens zorgen over t emaken!

Als ze eenmaal kruipen en lopen moet je ineens zien!

hoi,

wij hebbendit ook,
onze dochter is 7 maanden en weegt 9 kilo, en dat voor een meisje
ze heeft maat 80.
maxicosi is ook krap aan t worden, maar ze kan nog lang niet zelf zitten.
heeft daar volgengs mij ook meer tijd voor nodig op zon gewicht aan te kunnen

onze oudste dochter was pas 9 kilo met 1jaar en drie maanden, en kon tot een jaar nog in de maxicosi, zij ging rond deze tijd al bijna staan,

wat een verschil he

Terug
Bovenaan